Kompetencje Zarządu
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-02-22 13:44:25 przez Katarzyna Halasz
Akapit nr - brak tytułu
Zasady i tryb działania Zarządu:
Zarządu wybierany jest przez Sejmik.
W skład Zarządu wchodzą:
- Marszałek, jako Przewodniczący Zarządu,
- dwóch Wicemarszałków,
- dwóch Członków Zarządu.
Aktualny skład Zarządu Województwa Lubuskiego
- Elżbieta Anna Polak - Marszałek Województwa Lubuskiego.
- Stanisław Tomczyszyn -Wicemarszałek Województwa Lubuskiego.
- Romuald Gawlik - Wicemarszałek Województwa Lubuskiego.
- Alicja Makarska - Członek Zarządu Województwa Lubuskiego.
- Tadeusz Jędrzejczak - Członek Zarządu Województwa Lubuskiego.
Marszałek, Wicemarszałkowie oraz pozostali Członkowie Zarządu są pracownikami samorządowymi, zatrudnionymi w Urzędzie w ramach stosunku pracy na podstawie wyboru.
Zarząd jest organem wykonawczym województwa.
Zarząd wykonuje zadania należące do samorządu województwa, niezastrzeżone na rzecz Sejmiku i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych.
Do zadań Zarządu należy w szczególności:
- wykonywanie uchwał Sejmiku,
- gospodarowanie mieniem województwa, w tym wykonywanie praw z akcji i udziałów posiadanych przez województwo,
- przygotowywanie projektu i wykonywanie budżetu województwa,
- przygotowywanie projektów strategii rozwoju województwa, planu zagospodarowania przestrzennego i programów wojewódzkich oraz ich wykonywanie,
- monitorowanie i analizowanie procesów rozwojowych w układzie przestrzennym oraz strategii rozwoju województwa, regionalnych programów operacyjnych, programów rozwoju i programów służących realizacji umowy partnerstwa w zakresie polityki spójności oraz kontraktu terytorialnego, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju,
- organizowanie współpracy ze strukturami samorządu regionalnego w innych krajach i z międzynarodowymi zrzeszeniami regionalnymi,
- kierowanie, koordynowanie i kontrolowanie działalności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, w tym powoływanie i odwoływanie ich kierowników,
- uchwalanie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu.
Oświadczenia woli w imieniu Województwa składa Marszałek lub dwóch Członków Zarządu.
Do zadań Marszałka, jako Przewodniczącego Zarządu należy w szczególności:
- organizowanie pracy Zarządu, które obejmuje w szczególności:
- ustalenie porządku obrad Zarządu,
- określenie terminu i miejsca posiedzeń Zarządu,
- zapewnienie Członkom Zarządu dokumentów dotyczących omawianych punktów porządku obrad,
- zapewnienie obsługi kancelaryjno-biurowej posiedzeń Zarządu.
- przewodniczenie obradom Zarządu, które obejmuje w szczególności:
- referowanie spraw objętych porządkiem obrad lub wyznaczenie innych osób do zreferowania takich spraw,
- otwieranie i zamykanie dyskusji nad poszczególnymi punktami porządku obrad,
- ustalanie kolejności zabierania głosu przez uczestników dyskusji,
- zarządzanie głosowań nad dyskutowanymi kwestiami.
- reprezentowanie Zarządu na zewnątrz oraz wobec Sejmiku i jego organów, które obejmuje w szczególności:
- przygotowanie sprawozdań z działalności Zarządu,
- przyjmowanie uwag i wniosków dotyczących działalności Zarządu,
- reprezentowanie w postępowaniach sądowych i administracyjnych.
- wykonywanie uchwał Zarządu,
- wykonywanie czynności związanych ze stosunkiem pracy etatowych Członków Zarządu.
Marszałek określa szczegółowy zakres zadań Wicemarszałków i pozostałych Członków Zarządu, z uwzględnieniem postanowień Regulaminu Organizacyjnego Urzędu.
Szczegółowe zasady i tryb działania Zarządu określa Statut.
Marszałek wyznacza do wykonywania swoich zadań jednego z wicemarszałków w przypadku niemożności pełnienia obowiązków, jako Przewodniczącego Zarządu oraz wynikających z przepisów prawa. W razie niemożności pełnienia obowiązków przez Wicemarszałka wyznaczonego - zadania Marszałka wykonuje drugi z Wicemarszałków.
Do obowiązków Członka Zarządu należy w szczególności:
- udział w posiedzeniach Zarządu,
- realizacja zadań wynikających z uchwał Sejmiku i Zarządu,
- przygotowywanie dokumentów na posiedzenia Zarządu, stosownie do zakresu zadań,
- wykonywanie innych zadań powierzonych przez Zarząd lub Marszałka.
Ilekroć jest mowa powyżej o:
- Statucie - należy przez to rozumieć Statut Województwa Lubuskiego;
- Sejmiku - należy przez to rozumieć Sejmik Województwa Lubuskiego;
- Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Województwa Lubuskiego;
- Marszałku - należy przez to rozumieć Marszałka Województwa Lubuskiego;
- Wicemarszałku - należy przez to rozumieć Wicemarszałka Województwa Lubuskiego;
- Członku Zarządu - należy przez to rozumieć Członka Zarządu Województwa Lubuskiego;
- Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze;
- Regulaminie Organizacyjnym Urzędu - należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze.