Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 163Drukuj informację Ogłoszenie numer: 163Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Dyrektor Departamentu
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Zielona Góra
Wymiar etatu: pełny
Ilość etatów: 1
Wydział: Departament Infrastruktury Społecznej
Data udostępnienia: 2017-05-09
Ogłoszono dnia: 2017-05-09 przez Katarzyna Turczyniak - Dyrektor Departamentu Administracyjno - Gospodarczego
Termin składania dokumentów: 2017-05-19 23:59:00
Nr ogłoszenia: 163
Zlecający: Marszałek Województwa Lubuskiego
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
Nadzór nad realizacją zadań należących do zakresu działania Departamentu m. in.:
-
wykształcenie wyższe,
-
co najmniej 5 lat stażu pracy,
-
bardzo dobra znajomość obsługi pakietów biurowych MS Office, poczty elektronicznej i Internetu,
-
posiadanie specjalistycznej wiedzy umożliwiającej realizację zadań na stanowisku Dyrektora Departamentu Infrastruktury Społecznej m. in. z zakresu funkcjonowania instytucji kultury i jednostek organizacyjnych działających w zakresie upowszechniania sportu i rekreacji,
-
samodzielność, inicjatywa, kreatywność, umiejętność zarządzania personelem oraz jakością realizowanych zadań,
-
znajomość aktów prawnych: ustawy o samorządzie województwa, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o finansach publicznych, ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego, ustawy Prawo Zamówień Publicznych, ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ustawy o systemie oświaty, ustawy Karta Nauczyciela, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o ochronie informacji niejawnych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawie o zarządzaniu kryzysowym itp.,
-
znajomość Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020,
b. Wymagania dodatkowe:
-
co najmniej 3 lata stażu pracy na stanowisku kierowniczym,
-
prawo jazdy kat. B.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
sprawowanie mecenatu i promocja kultury;
-
wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem przez Samorząd wojewódzkich samorządowych instytucji kultury;
-
wspieranie i promocja twórczości, edukacji i oświaty kulturalnej oraz działań i inicjatyw kulturalnych, a także ochrony dziedzictwa kulturowego;
-
prowadzenie spraw związanych z Nagrodami Kulturalnymi Marszałka Województwa Lubuskiego oraz nagrodami honorowymi Złoty Dukat Lubuski;
-
współdziałanie z organami administracji rządowej, samorządami powiatów i gmin, środowiskami twórczymi, specjalistycznymi jednostkami państwowymi i samorządowymi;
-
opracowywanie zasad wspierania mniejszości narodowych i grup etnicznych w działalności kulturalnej;
-
współpraca z organizacjami pozarządowymi w realizacji zadań publicznych z dziedziny kultury, kultury fizycznej, edukacji i turystyki regionalnej oraz przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi na zasadach określonych w corocznie uchwalanym „Programie współpracy Województwa Lubuskiego z organizacjami pozarządowymi”;
-
publikowanie i aktualizowanie informacji na stronie www.lubuskie.pl w Zadaniach Urzęduw zakresie- Turystyka, NGO, Edukacja i kultura, Sport;
-
opracowywanie regionalnych programów rozwoju kultury i kultury fizycznej, w tym bazy sportowo-rekreacyjnej oraz określanie źródeł ich finansowania;
-
wspieranie i promowanie wojewódzkich przedsięwzięć w dziedzinie kultury i kultury fizycznejo zasięgu regionalnym, ponadregionalnym i międzynarodowym;
-
przygotowywanie i prowadzenie procedury konkursowej związanej z wyborem kandydatów na dyrektorów wojewódzkich instytucji kultury;
-
prowadzenie spraw związanych z realizacją uchwały Sejmiku w sprawie określenia szczegółowych zasad, trybu przyznawania i pozbawiania oraz wysokości stypendiów sportowych oraz uchwały Sejmiku w sprawie ustalenia trybu i zasad przyznawania nagród finansowych dla najlepszych sportowców z województwa lubuskiego;
-
wspieranie promocji aktywności ruchowej i warunków rozwoju sportu masowego;
-
wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem przez samorząd województwa Wojewódzkiego Ośrodka Sportu i Rekreacji imienia Zbigniewa Majewskiego w Drzonkowie;
-
opracowywanie wspólniez Lubuskim Kuratorem Oświaty priorytetów, procedur, rozwiązań organizacyjnych pozwalających na tworzenie i realizację polityki doskonalenia zawodowego nauczycieli;
-
podejmowanie działań na rzecz tworzenia regionalnych systemów doskonalenia nauczycieli;
-
prowadzenie działań na rzecz zapewnienia warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych dla realizacji statutowych zadań przez szkoły i placówki oświatowe prowadzone przez Województwo i poprzez to współuczestniczenie z Lubuskim Kuratorium Oświaty w kształtowaniu polityki oświatowej w województwie;
-
organizowanie kształcenia, w tym prowadzenie publicznych szkół medycznych;
-
dostosowywanie form i kierunków kształcenia do potrzeb rynku pracy;
-
dokonywanie oceny pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Województwo, przy współpracy z Lubuskim Kuratorem Oświaty;
-
prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli w szkołach i placówkach prowadzonych przez Województwo;
-
opracowywanie regulaminów określających szczegółowe zasady wynagradzania nauczycieli pracujących w szkołach i placówkach Województwa, z wyjątkiem wynagrodzenia zasadniczego;
-
przygotowywanie i prowadzenie postępowań konkursowych związanych z wyborem kandydatów na dyrektora placówek oświatowych prowadzonych przez Województwo;
-
prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o systemie informacji oświatowej;
-
prowadzenie spraw związanych z wpisem do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli;
-
udzielanie świadczeń w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli;
-
współpraca w zakresie edukacji z partnerami krajowymi i zagranicznymi;
-
prowadzenie spraw związanych z realizacją uchwały Sejmiku w sprawie zasad udzielania stypendiów naukowych, twórczych i artystycznych dla uczniów z terenu województwa lubuskiego;
-
prowadzenie spraw związanych z przyznaniem stypendiów w zakresie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych dla uczniów z terenów województwa lubuskiego oraz stypendiów dla studentów;
-
wspieranie i promocja wartościowych przedsięwzięć edukacyjnych o charakterze regionalnym poprzez dofinansowanie zadań publicznych;
-
prowadzenie spraw związanych z realizacją uchwały Sejmiku w sprawie przyjęcia wojewódzkiego programu opieki nad zabytkami;
-
prowadzenie spraw związanych z realizacją uchwały Sejmiku w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, położonych na obszarze województwa lubuskiego;
-
sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych oraz stanu należności i zobowiązań finansowych nadzorowanych instytucji kultury, zgodnie z art. 265-267 ustawy o finansach publicznych;
-
przygotowywanie analiz i sprawozdań wynikających z uchwały Sejmiku w sprawie szczegółowych zasad sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Województwu Lubuskiemu lub jego jednostkom podległym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organu lub osób uprawnionych do udzielania tych ulg oraz uchwały Sejmiku w sprawie zasad gospodarowania mieniem województwa;
-
prowadzenie spraw związanych z działaniami na rzecz integracji środowisk kombatanckich oraz koordynacji działań w zakresie współpracy z organizacjami społecznymi oraz stowarzyszeniami kombatantów i osób represjonowanych;
-
wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy napojami alkoholowymi o zawartości do 18% alkoholu;
-
przeprowadzanie kontroli doraźnych lub problemowych w nadzorowanej jednostce organizacyjnej -Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Zielonej Górze;
-
nadzór nad realizacją zadań Samorządu w zakresie polityki rynku pracy a wykonywanych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze;
-
opracowanie i realizacja Wojewódzkiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
-
nadzór nad realizacją zadań samorządu województwa w zakresie polityki społecznej,a wykonywanych przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze;
-
prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem przez Zarząd kontroli nad ośrodkami adopcyjnymi;
-
monitorowanie przebiegu procesów adopcyjnych;
-
opracowanie, realizacja i koordynacja programów współpracy Województwa z organizacjami pozarządowymi;
-
koordynowanie pracy Wojewódzkiej Rady Działalności Pożytku Publicznego;
-
realizacja zadań samorządu województwa w zakresie ochrony praw konsumentów,w szczególności prowadzenie edukacji konsumenckiej;
-
opracowywanie projektów programów i planów samorządu województwa w zakresie organizowania i prowadzenia działalności turystycznej;
-
monitorowanie i koordynacja realizacji zadań z zakresu turystyki;
-
wspieranie działań podmiotów w regionie w zakresie tworzenia i rozwoju regionalnego produktu turystycznego;
-
realizacja projektów turystycznych we współpracy z regionami krajowymi i zagranicznymi, w tym partnerskimi Województwa;
-
współpraca z Polskimi Ośrodkami Informacji Turystycznej za granicą w celach promocji Województwa we współpracy z Departamentem Przedsiębiorczości i Strategii Marki;
-
prowadzenie spraw związanych z organizatorami turystyki oraz pośrednikami turystycznymiw zakresie zadań i uprawnień Marszałka określonych w ustawie o usługach turystycznych;
-
nadzór i prowadzenie spraw w zakresie pilotażu, przewodnictwa turystycznego w tym przewodnictwa górskiego w zakresie zadań i uprawnień Marszałka określonych w ustawie o usługach turystycznych;
-
nadzór i prowadzenie spraw w zakresie zaszeregowania/potwierdzania/zmiany zaszeregowania obiektów hotelarskich oraz określonego rodzaju i kategorii, ewidencja tych obiektów, wykreślania obiektów hotelarskich z ewidencji oraz wydawanie przyrzeczenia zaszeregowania obiektu (promesy);
-
sporządzanie sprawozdań z realizacji programów działania i planów pracy;
-
prowadzenie działalności wydawniczej, informacyjnej i reklamowej w dziedzinie turystyki;
-
prowadzenie kontroli wewnętrznej wydatków dokonywanych ze środków publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
-
organizowanie przedsięwzięć promujących walory turystyczne województwa lubuskiego w kraju i za granicą, w tym udział w imprezach targowych we współpracy z Departamentem Przedsiębiorczościi Strategii Marki;
-
prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
-
opracowanie oraz bieżąca aktualizacja dokumentacji, podejmowanie czynności organizacyjnych mających na celu przygotowanie Departamentu oraz jednostek organizacyjnie podległych do realizacji zadań obronnych określonych w planie operacyjnym funkcjonowania Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
-
planowanie oraz realizacja działań mających na celu zapobieganie zagrożeniom o charakterze terrorystycznym lub reagowanie w przypadku wystąpienia zdarzeń o charakterze terrorystycznym.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
powyżej 6%
V. Wymagane dokumenty:
-
CV - Curriculum Vitae – musi być opatrzone podpisanym oświadczeniem kandydata: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm.)”,
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa polskiego,
-
oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
-
kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie,
-
kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
-
oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/a za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe” (w przypadku wyboru, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego),
-
kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych, ukończone kursy specjalistyczne, studia podyplomowe itp.Oświadczenia, składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2017-05-19 23:59:00
b. Sposób:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 19.05.2017 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem ”nabór na stanowisko Dyrektora Departamentu Infrastruktury Społecznej”.
c. Miejsce:
-
osobiście w godzinach pracy urzędu w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze (pok. 59),
-
lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego):Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górzeul. Podgórna 7 65-057 Zielona Góra
VII. Informacje dodatkowe:
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
Wybrany kandydat – przed podpisaniem z nim umowy o pracę, zobowiązany jest do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (niespełnienie powyższego warunku jest jednoznaczne z rezygnacją kandydata z zatrudnienia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego).
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, a gdy do wyboru nie dojdzie, od zakończenia procedury naboru, zostanie upowszechniona informacja o wyniku naboru.
W sprawie naboru, informacji udziela p. Agnieszka Kotowska w godz. od 900 do 1300 pok. nr 11 (tel. 68 456 53 06).