Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 19Drukuj informację Ogłoszenie numer: 19Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Dyrektor Departamentu
Miejsce pracy: Zielona Góra
Wymiar etatu: pełny
Ilość etatów: 1
Wydział: Departament Infrastruktury i Komunikacji
Data udostępnienia: 2013-11-25
Ogłoszono dnia: 2013-11-25 przez Teresa Sekuła
Termin składania dokumentów: 2013-12-05 23:59:00
Nr ogłoszenia: 19
Zlecający: Marszałek Województwa Lubuskiego
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe,
- co najmniej 5 lat stażu pracy,
- co najmniej 2 lata stażu pracy w administracji publicznej,
- co najmniej 2 lata stażu pracy na stanowisku kierowniczym,
- doświadczenie w zarządzaniu projektami,
- bardzo dobra znajomość obsługi pakietów biurowych MS Office, poczty elektronicznej i Internetu,
- prawo jazdy kat. B,
- znajomość aktów prawnych dot. funkcjonowania samorządu województwa, Prawa Zamówień Publicznych, unijnych programów operacyjnych oraz funduszy strukturalnych, bardzo dobra znajomość/wiedza na temat procesów gospodarczych (Polska/UE), innych aktów prawnych dot. zadań realizowanych przez Departament,
- umiejętność kierowania zespołem i podejmowania decyzji, kreatywność i samodzielność, umiejętności analityczne, dyspozycyjność, kultura osobista,
b. Wymagania dodatkowe:
- znajomość języka angielskiego lub niemieckiego w stopniu dobrym.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Kierowanie pracą i znajomość całokształtu zagadnień należących do zakresu działania Departamentu Infrastruktury i Komunikacji – kreowanie polityki gospodarczej regionu, w szczególności:
- opracowywanie zbiorczego budżetu województwa oraz środków pozabudżetowych w zakresie dróg wojewódzkich, dopłat do ustawowych ulgowych autobusowych przejazdów pasażerskich, organizowania i dotowania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich;
- przekazywanie i rozliczanie dotacji na dopłaty do ustawowych ulg przejazdowych w krajowych autobusowych przewozach pasażerskich;
- przekazywanie i rozliczanie dotacji budżetowej na organizowanie i dotowanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich;
- sporządzanie okresowych oraz rocznych analiz z wykorzystania budżetu województwa oraz sprawozdań finansowych;
- czuwanie nad prawidłowym wykorzystaniem przyznanych środków finansowych oraz przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Województwa;
- przeprowadzanie kontroli doraźnych i problemowych jednostek nadzorowanych;
- przygotowywanie opinii w zakresie objętym ustawą Prawo energetyczne dotyczących:
- udzielania, odmowy, zmiany i cofania koncesji dla przedsiębiorstw energetycznych,
- uzgadniania projektów planów rozwoju przedsiębiorstw energetycznych w zakresie zaspokojenia zapotrzebowania na paliwa gazowe, energię elektryczną i ciepło,
- uzgadniania projektów założeń planów zaopatrzenia gmin w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
- realizacja zadań samorządu województwa w zakresie planowania zaopatrzenia w energię i paliwa na terenie Województwa;
- współpraca z organami samorządów w zakresie programów rozwoju budownictwa mieszkaniowego i branż komunalnych;
- ocena projektów z zakresu infrastruktury technicznej realizowanych na terenie Województwa;
- monitorowanie rozwoju branż energetycznych na terenie Województwa;
- współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi i telekomunikacyjnymi w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej w województwie;
- wydawanie zezwoleń na produkcję tablic rejestracyjnych;
- prowadzenie wszelkich spraw związanych z nadzorem sprawowanym przez Departament nad spółkami, w których Województwo Lubuskie posiada udziały, postanowienia § 9 ust. 2 pkt 3 stosuje się odpowiednio;
- nadzór nad realizacją zadań w zakresie drogownictwa na drogach wojewódzkich,
- przygotowywanie projektów uchwał o zaliczaniu dróg do kategorii dróg wojewódzkich i ustalanie ich przebiegu;
- opiniowanie zaliczenia dróg do kategorii dróg krajowych wraz z ich przebiegiem oraz zaliczania dróg do kategorii dróg powiatowych;
- nadawanie numerów dla dróg powiatowych i gminnych;
- wydawanie zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny;
- nadzór nad funkcjonowaniem Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym, w tym wykonywanie obowiązków organu zarządzającego ruchem drogowym na drogach wojewódzkich;
- zatwierdzanie projektów organizacji ruchu dotyczących zmian, usprawnień i uzupełnień w systemie organizacji ruchu na drogach wojewódzkich;
- opiniowanie wprowadzenia stref płatnego parkowania na drogach wojewódzkich na wniosek rady gminy (powiatu);
- wyznaczanie w strefie płatnego parkowania miejsc przeznaczonych na parkowanie na drogach wojewódzkich;
- nadzór nad przeprowadzaniem egzaminów państwowych dla osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień do kierowania pojazdami, w szczególności:
- prowadzenie ewidencji egzaminatorów,
- kontrola pracy egzaminatorów i sposobu przeprowadzania egzaminów;
- opiniowanie wniosków w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji na drogach publicznych,
- współdziałanie ze stroną niemiecką, Lubuskim Oddziałem Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim oraz Izbą Celną w Rzepinie w sprawie budowy nowych połączeń drogowych na rzekach granicznych: Odrze i Nysie;
- udzielanie, odmowa, cofnięcie, zmiana lub stwierdzenie wygaśnięcia zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych oraz przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób;
- organizowanie kolejowych przewozów pasażerskich, w tym analiza potrzeb przewozowych na terenie województwa lubuskiego oraz współudział w tworzeniu rozkładu jazdy pociągów regionalnych;
- opiniowanie wykazu linii kolejowych przewidywanych do likwidacji;
- przygotowywanie decyzji w sprawie ograniczenia obowiązku przewozu;
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących kursy dokształcające dla kierowców przewożących towary niebezpieczne oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis przedsiębiorcy do rejestru;
- sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem kursów dokształcających oraz prowadzenie kontroli spełniania przez prowadzących kursy - warunków i wymagań określonych w przepisacho przewozie drogowym towarów niebezpiecznych;
- koordynacja transportu drogowego, kolejowego, lotniczego i żeglugi śródlądowej;
- propagowanie bezpieczeństwa ruchu drogowego i realizacja zadań z tego zakresu;
- prowadzenie spraw Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;
- nadzór nad funkcjonowaniem wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego w Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim;
- kontynuacja działań związanych z zamykaniem ZPORR (działania 2.5, 2.6 i 3.4);
- sprawowanie nadzoru nad działalnością RIF (Regionalna Instytucja Finansująca) i współpraca z Instytucją Pośredniczącą oraz komórkami Urzędu odpowiedzialnymi za zamykanie ZPORR;
- prowadzenie spraw z zakresu komunikacji lotniczej, a także realizowanie około lotniskowych działań gospodarczych;
- prowadzenie spraw z zakresu żeglugi śródlądowej z wykorzystaniem wód powierzchniowych
- sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych oraz stanu należności i zobowiązań finansowych nadzorowanych jednostek: Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego, zgodnie z art. 265-267 ustawy o finansach publicznych;
- przygotowywanie analiz i sprawozdań wynikających z uchwały Sejmiku w sprawie szczegółowych zasad sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Województwu Lubuskiemu lub jego jednostkom podległym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organu lub osób uprawnionych do udzielania tych ulg oraz uchwały Sejmiku w sprawie zasad gospodarowania mieniem województwa;
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestru;
- wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę pracowni psychologicznej i skreślenie przedsiębiorcy z działalności regulowanej w określonych warunkach;
- udzielanie zezwoleń na prowadzenie prywatnej praktyki psychologicznej wykonywanej, jako indywidualna działalność gospodarcza albo w formie spółki partnerskiej, po uwzględnieniu warunków określonych przez Komisję Ekspertów, zapewniających właściwy poziom świadczenia usług psychologicznych w ramach prywatnych praktyk psychologicznych;
- współdziałanie z Regionalną Radą Psychologów w zakresie nadzoru nad zgodnym z zezwoleniem wykonywaniem prywatnej praktyki psychologicznej;
- prowadzenie ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań;
- zapewnienie przechowywania dokumentacji badań w przypadku likwidacji pracowni psychologicznej;
- nadzór nad wykonywaniem badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu, w tym kontrola w zakresie zasad i metodyki prowadzonych badań, wymaganej i prowadzonej dokumentacji, wydawanych orzeczeń, warunków lokalowych;
- wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień w zakresie badań psychologicznych w przypadku naruszenia przez psychologa przepisów, zasad lub metodyki przeprowadzania badań;
- skreślanie - w określonych przypadkach - z ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań psychologicznych i orzekania w zakresie zdolności do prowadzenia pojazdów mechanicznych;
- korekta realizacji programów gospodarczych, zintensyfikowanie prac inwestycyjnych istotnych z punktu widzenia obronności oraz podejmowanie innych działań zapewniających właściwą realizację zadań w sytuacjach kryzysowych oraz wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
- współpraca z urzędami, agendami, instytucjami i przedsiębiorstwami w zakresie organizacji w województwie lubuskim transportu lotniczego;
- prowadzenie spraw z zakresu komunikacji lotniczej z Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost (EPZG/IEG), a także nadzorowanie realizacji okołolotniskowych działań gospodarczych;
- nadzór nad realizacją zadań powierzonych podmiotom zewnętrznym oraz zależnym od Urzędu w obszarze działań lotniskowych;
- prowadzenie spraw i realizacja zadań z zakresu szeroko pojętej promocji Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost (EPZG/IEG);
- działania w celu pozyskiwania środków, w tym funduszy pomocowych pochodzących z Unii Europejskiej na rozwój infrastruktury lotniskowej i okołolotniskowej (koordynacja i współpraca w przeprowadzeniu procesów notyfikacji pomocy publicznej środków związanych z funkcjonowaniem Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost (EPZG/IEG);
- koordynacja zadań w zakresie:
- realizacji założonego Planu Inwestycyjnego Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost (EPZG/IEG) na lata 2007-2012,
- działań zmierzających do uruchomienia działalności Cargo na terenie Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost (EPZG/IEG),
- utrzymania istniejących oraz uruchamiania nowych połączeń lotniczych z Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost (EPZG/IEG);
- wydawanie kierowcom zaświadczeń ADR (umowa europejska dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych) uprawniających do kierowania pojazdem przewożącym towary niebezpieczne w przewozie drogowym;
- projektowanie kierunków i programów rozwoju społeczeństwa informacyjnego w województwie oraz ich monitorowanie;
- koordynacja inicjatyw i projektów służących rozwojowi społeczeństwa informacyjnego w województwie;
- inicjowanie i koordynacja realizowanych przez samorząd województwa projektów wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego;
- inicjowanie i kształtowanie współpracy jednostek administracji publicznej i innych zainteresowanych organizacji oraz podmiotów realizujących zadania publiczne w celu rozwoju społeczeństwa informacyjnego w województwie;
- promowanie i popularyzowanie zasad funkcjonowania elektronicznej administracji publicznej;
- podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania i efektywnego wykorzystywania środków ze źródeł krajowych i zagranicznych na zadania służące rozwojowi społeczeństwa informacyjnego i województwa;
- kompleksowa realizacja projektów informatycznych i teleinformatycznych wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego podjętych przez Zarząd Województwa Lubuskiego;
- współpraca z innymi departamentami w zakresie zadań e-zdrowie, e-szkoła, e-turystyka itp.
- rozliczanie finansowe projektów informatycznych i teleinformatycznych wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego elektronicznej administracji współfinansowanych z funduszy UE, archiwizacja dokumentacji realizowanych projektów;
- nadzór nad ESOD II etap,
- ochrona przeciwpożarowa,
- opracowanie oraz bieżąca aktualizacja dokumentacji, podejmowanie czynności organizacyjnych mających na celu przygotowanie departamentu oraz jednostek organizacyjnie podległych do realizacji zadań obronnych określonych w planie operacyjnym funkcjonowania Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
V. Wymagane dokumenty:
- CV - Curriculum Vitae – musi być opatrzone podpisanym oświadczeniem kandydata: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)”,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa polskiego,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie,
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
- oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/a za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe” (w przypadku wyboru, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego),
- kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych, ukończone kursy specjalistyczne, studia podyplomowe itp.
Oświadczenia, składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2013-12-05 23:59:00
b. Sposób:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 05.12.2013 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem ”nabór na stanowisko Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji”.
c. Miejsce:
- osobiście w godzinach pracy urzędu w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze (pok. 59),
- lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego):
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
ul. Podgórna 7 65-057 Zielona Góra
VII. Informacje dodatkowe:
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
Wybrany kandydat – przed podpisaniem z nim umowy o pracę, zobowiązany jest do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (niespełnienie powyższego warunku jest jednoznaczne z rezygnacją kandydata z zatrudnienia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego).
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, a gdy do wyboru nie dojdzie, od zakończenia procedury naboru, zostanie upowszechniona informacja o wyniku naboru.
W sprawie naboru, informacji udziela p. Agnieszka Kotowska w godz. od 900 do 1300 pok. nr 11
(tel. 68 456 53 06).
(tel. 68 456 53 06).
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Marszałkowski |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Teresa Sekuła |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-11-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Teresa Sekuła |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-11-25 15:47:45 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-11-25 15:50:44 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-12-18 22:38:01 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 10816 raz(y) |