Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 200Drukuj informację Ogłoszenie numer: 200Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Zastępca Dyrektora
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Zielona Góra
Wymiar etatu: pełny
Ilość etatów: 1
Wydział: Departament Rolnictwa, Zasobów Naturalnych, Rybactwa i Rozwoju Wsi
Data udostępnienia: 2017-12-01
Ogłoszono dnia: 2017-12-01 przez Katarzyna Turczyniak - Dyrektor Departamentu Administracyjno - Gospodarczego
Termin składania dokumentów: 2017-12-11 23:59:00
Nr ogłoszenia: 200
Zlecający: Marszałek Województwa Lubuskiego
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
-
wykształcenie wyższe,
-
co najmniej 4 lata stażu pracy,
-
bardzo dobra znajomość obsługi pakietów biurowych MS Office, poczty elektronicznej i Internetu,
-
prawo jazdy kat. B,
-
komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, samodzielność, inicjatywa, dyspozycyjność,
-
znajomość:
-
ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r.,poz. 201 ze zm.),
-
ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe(Dz. U. z 2016 r., poz. 2171 ze zm.),
-
ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2017 r., poz. 1201 ze zm.),
-
ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r., poz. 1121 ze zm.),
-
ustawy z dnia16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2016 r., poz. 2134 ze zm.),
-
ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U z 2017 r.,poz. 1161 t.j. ),
-
ustawy z dnia 22 października 2004 r. o jednostkach doradztwa rolniczego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1149 ze zm.),
-
ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz. U. z 2017, poz. 1295 ze zm.),
-
ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2017 r., poz. 1840 t.j.),
-
ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2017 r., poz. 783 ze zm.),
-
ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z2015 r., poz. 652 ze zm.),
-
ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2017 r., poz. 2126 ze zm.),
-
ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2017 r., poz. 2168 t.j.),
-
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 tj.),
-
ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1764 ze zm.),
-
Programu Operacyjnego ,,Rybactwo i Morze’’ na lata 2014-2020,
b. Wymagania dodatkowe:
-
doświadczenie na stanowisku kierowniczym,
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Nadzór nad realizacją zadań należących do zakresu działania Departamentu określonych w § 20 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze oraz wynikające z zawartych porozumień i umów, a w szczególności m.in.:
-
formułowanie wniosków dotyczących efektywności polityki rolnej rządu i wojewódzkiej polityki regionalnej wobec obszarów wiejskich;
-
współdziałanie w zakresie prowadzonych spraw z samorządem rolniczym, organami administracji publicznej oraz ze społeczno-zawodowymi organizacjami rolników;
-
realizowanie strategii rozwoju województwa - włączenie Programów Operacyjnych do realizacji wojewódzkich celów strategicznych;
-
prowadzenie spraw w zakresie sprawozdawczości i statystyki związanej z sanitacją terenów wiejskich;
-
koordynowanie i nadzór nad realizacją „Programu udrażniania wód płynących dla celów rybactwa w województwie lubuskim na lata 2005-2020”;
-
współpraca z Lubuskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w zakresie realizacji celów strategii rozwoju Województwa;
-
przygotowanie i wykonywanie programu upowszechniania wśród rolników przez Lubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego znajomości przepisów ustawy o ochronie zwierząt;
-
współdziałanie z Lubuską Izbą Rolniczą w tym opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących rolnictwa, rozwoju wsi i rynków rolnych;
-
współpraca, w określonych obszarach, z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa a także Agencją Rynku Rolnego w realizacji zadań Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013;
-
prowadzenie spraw dotyczących rejestru produktów tradycyjnych;
-
współdziałanie ze stacją Oceny Odmian w Lubinicku w zakresie porejestrowego doświadczalnictwa odmianowego;
-
prowadzenie spraw dotyczących wnioskowania o utworzenie rejonów zamkniętych wytwarzania materiału siewnego odmian sadzeniaków ziemniaka;
-
prowadzenie spraw związanych z określaniem, po zasięgnięciu opinii ministra właściwego do spraw zdrowia oraz ministra właściwego do spraw rolnictwa, ogólnej powierzchni przeznaczonej corocznie do uprawy maku lub konopi włóknistych oraz rejonizacji tych upraw;
-
prowadzenie postępowania administracyjnego, w tym wydawanie zezwoleń na prowadzenie kontraktacji i skupu konopi włóknistych i maku niskomorfinowego;
-
ocena wypełniania obowiązku racjonalnej gospodarki rybackiej przez uprawnionych do rybactwa;
-
zwolnienia od obowiązku prowadzenia racjonalnej gospodarki rybackiej;
-
ustanawianie lub znoszenie obrębów hodowlanych i ochronnych;
-
zezwolenia na odstępstwa od zakazów dotyczących połowu ryb oraz na połów ryb w obrębach ochronnych;
-
wydawanie zakazu połowu oraz zobowiązań do utrzymywania dróg swobodnego przepływu ryb;
-
wnioskowanie o ukaranie uprawnionego do rybactwa, który nie prowadzi racjonalnej gospodarki rybackiej;
-
wykonywanie zadań związanych z realizacją osi priorytetowej 4 „Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa” w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013”;
-
prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem podziału na obwody łowieckie oraz zmian granic obwodów łowieckich w obrębie Województwa;
-
uzgadnianie wieloletnich łowieckich planów hodowlanych;
-
prowadzenie ewidencji ubezpieczeń przedsiębiorstw podejmujących i wykonujących działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług turystycznych obejmujących polowania;
-
wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług turystycznych obejmujących polowania;
-
skracanie okresów polowań na terenie Województwa;
-
prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami za szkody wyrządzone przez zwierzęta łowne objęte całoroczną ochroną na obszarach obwodów łowieckich polnych i obszarach niewchodzących w skład obwodów łowieckich;
-
uczestnictwo w składzie komisji egzaminacyjnej nadającej uprawnienia do wykonywania polowania;
-
realizacja zadań w zakresie określania gatunku roślin oraz terminu ich zbioru, po którym po 14 dniach nie przysługuje odszkodowanie za wyrządzone szkody przez zwierzynę łowną;
-
prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań ze środków budżetu państwa za szkody wyrządzone w uprawach i płodach rolnych przez zwierzęta łowne zgodnie z art. 50 ustawy Prawo łowieckie;
-
wydawanie zezwoleń na: prowadzenie dotychczas nie stosowanej technologii chowu zwierząt, pozyskiwanie zwierząt wolnożyjących w celu preparowania zwłok lub tworzenia kolekcji tych zwłok;
-
określanie norm ograniczenia populacji zwierząt, gdy stanowią one zagrożenie dla życia, zdrowia lub gospodarki człowieka, w tym gospodarki łowieckiej;
-
prowadzenie spraw dotyczących zaliczania gmin do innego niż ustalony, okręgu podatkowego podatku rolnego;
-
współpraca z zagranicą w zakresie wsi i rolnictwa w ramach porozumień i umów zawartych przez Województwo;
-
monitorowanie i ocena sytuacji społeczno-gospodarczej w rolnictwie i warunków życia na wsi;
-
koordynowanie gospodarki rolniczymi zasobami wodnymi, w tym prowadzenie spraw dotyczących wykonywania przez Marszałka funkcji właścicielskich;
-
prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
-
prowadzenie spraw związanych ze sprawowanym nadzorem nad tworzeniem parków krajobrazowych, ich likwidacją i zmniejszeniem obszaru, w szczególności w zakresie nadawania statutu parku krajobrazowego lub zespołów parków krajobrazowych, określającego strukturę organizacyjną parku lub zespołu parków;
-
analiza planu ochrony pod kątem zgodności z celami ochrony przyrody dla parku krajobrazowego oraz przygotowywanie stosownych uchwał Sejmiku w sprawie ustanowienia planu ochrony dla parku krajobrazowego w terminie 6 miesięcy od dnia otrzymania projektu planu albo odmawianie jego ustanowienia;
-
realizacja zadań w zakresie wyznaczania obszaru chronionego krajobrazu oraz jego likwidacji lub zmiany;
-
prowadzenie spraw związanych z powoływaniem członków Rady Parku Krajobrazowego lub Rady Zespołu Parków Krajobrazowych oraz powoływaniem dyrektora parku krajobrazowego lub dyrektora zespołu parków krajobrazowych;
-
zatwierdzenie projektów robót geologicznych, których wykonywanie nie wymaga uzyskania koncesji;
-
zatwierdzanie dokumentacji geologicznych;
-
uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz opiniowanie planów i studium zagospodarowania przestrzennego;
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem koncesji na wydobywanie kopalin objętych prawem nieruchomości gruntowej na powierzchni powyżej 2 ha i rocznym wydobyciu przekraczającym 20.000m3 oraz udzielanie koncesji na wydobywanie wód leczniczych, termalnych i solanek;
-
przenoszenie koncesji geologicznych na rzecz innych podmiotów gospodarczych, stwierdzanie wygaśnięcia lub cofnięcia koncesji na wydobywanie kopalin oraz nadzór i kontrola nad realizacją warunków koncesyjnych;
-
prowadzenie sprawa związanych z opłatami eksploatacyjnych za wydobywanie kopalin;
-
prowadzenie Wojewódzkiego Archiwum Geologicznego;
-
udostępnianie informacji geologicznych;
-
prowadzenie wszelkich spraw związanych z merytorycznym nadzorem sprawowanym przez departament nad spółkami, w których Województwo Lubuskie posiada akcje, postanowienia § 8 ust. 2 pkt. 3-4 stosuje się odpowiednio;
-
współpraca z Departamentem Przedsiębiorczości i Strategii Marki w zakresie promocji Lubuskiego Centrum Winiarstwa;
-
wyrażanie zgody - w drodze decyzji administracyjnej - na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne;
-
opiniowanie i przekazywanie wniosków kierowanych do odpowiednich ministrów, o przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne;
-
kontrola stosowania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
-
opracowywanie propozycji podziału środków związanych z wyłączeniem gruntów rolnych z produkcji rolniczej, nadzór nad gromadzeniem i wydatkowaniem środków;
-
prowadzenie spraw związanych z windykacją i egzekucją należności Województwa Lubuskiego wynikających z zobowiązań z tytułu opłat związanych z wyłączeniem gruntów rolnych z produkcji rolniczej;
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na odstępstwa od zakazu płoszenia zwierząt łownych zgodnie z art. 9a ustawy Prawo łowieckie;
-
promowanie regionalnego dziedzictwa kulinarnego, poprzez organizowanie w kraju i za granicą targów, wystaw i konkursów;
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów rosnących na terenach nieruchomości należących do miast na prawach powiatu, nakładania kar w tym zakresie oraz prowadzenie kontroli nasadzeń zastępczych;
-
sporządzanie audytu krajobrazowego;
-
wdrażanie Priorytetu 4 „Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej” Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze”, w szczególności poprzez:
-
wybór Lokalnej Strategii Rozwoju Kierowanej Przez Społeczność i zawieranie umowy o warunkach i sposobie realizacji tej strategii z Lokalną Grupą Działania,
-
prowadzenie działalności promocyjnej i informacyjnej o programie operacyjnym, w tym o zasadach i trybie przyznawania pomocy w ramach Priorytetu 4 „Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej” oraz o obowiązkach beneficjentów wynikających z przyznania tej pomocy,
-
przygotowanie na potrzeby Instytucji Zarządzającej i Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa sprawozdań bieżących, okresowych i końcowych oraz na żądanie- dodatkowych informacji i wyjaśnień,
-
przygotowywanie i przekazywanie do Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Rocznych Planów Informacji i Promocji PO „Rybactwo i Morze”, oraz sprawozdań z ich realizacji,
-
gromadzenie i opracowywanie danych niezbędnych do właściwego monitorowania i ewaluacji Priorytetu 4,
-
przyjmowanie, rejestrowanie wniosków o dofinansowanie oraz przeprowadzanie oceny tych wniosków,
-
zawieranie umów o dofinansowanie, na podstawie których jest przyznawana pomoc,
-
rejestrowanie umów o dofinansowanie, informacji o odmowie przyznania pomocy, złożonych przez wnioskodawców wezwań do usunięcia naruszenia prawa oraz skarg wnioskodawców do sądu administracyjnego,
-
informowanie o odmowie przyznania pomocy,
-
przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o płatność wraz z ich weryfikacją,
-
przeciwdziałanie występowaniu nieprawidłowości w zakresie realizacji operacji oraz przekazywanie informacji dotyczących tych nieprawidłowości Instytucji Zarządzającej,
-
przygotowywanie sprawozdań, prognoz wydatków i planów kontroli na każdy rok trwania programu,
-
przygotowywanie i przekazywanie do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa: planu wydatków na rok bieżący i następny w zakresie Priorytetu 4, informacji o wysokości środków finansowych przeznaczonych do wypłaty poszczególnym beneficjentom, poświadczeń kwalifikowalności poniesionych wydatków w ramach Priorytetu 4, zleceń płatności, w tym zleceń płatności zaliczkowych, informacji o pomocy pobranej nienależnie lub pomocy wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w zakresie niezbędnym do dochodzenia zwrotu tej pomocy, informacji o wystąpieniu nieprawidłowości i błędów w trakcie przyznawania, wypłaty lub zwrotu pomocy,
-
prowadzenie oceny i rejestru postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
-
prowadzenie oceny zamówień w stosunku do beneficjentów niemających obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, pod kątem zachowania zasady konkurencyjności oraz racjonalności poniesionych wydatków,
-
wydawanie decyzji administracyjnych określających kwoty przypadające do zwrotu z tytułu wykorzystania środków niezgodnie z przeznaczeniem, z naruszeniem procedur, środków pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości,
-
kontrola realizacji projektów zgodnie z zaakceptowanym przez Instytucję Zarządzającą rocznym planem kontroli oraz stosownie do potrzeb,
-
gromadzenie i przechowywanie informacji i danych dotyczących wdrażania programu operacyjnego dla Instytucji Zarządzającej, w szczególności na potrzeby przygotowania sprawozdań rocznych i końcowych,
-
przekazywanie do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Instytucji Zarządzającej lub Komisji Europejskiej na ich żądanie, w zakresie i terminie przez nie określonych – dokumentacji dotyczącej realizacji środków w zakresie Priorytetu 4 oraz związanej z wykonywaniem przez samorząd województwa zadań Instytucji Zarządzającej,
-
właściwe przechowywanie dokumentów prawnego zabezpieczenia umowy o dofinansowanie,
-
obsługa aplikacji stanowiącej rejestr wniosków o dofinansowanie, zawartych umów/decyzji/ porozumień, wniosków o płatność, zleceń płatności,
-
sporządzanie i przekazywanie do odpowiednich instytucji i komórek informacji dot. wydatkowania środków w ramach Pomocy Technicznej PO „Rybactwo i Morze”;
62) opracowanie oraz bieżąca aktualizacja dokumentacji, podejmowanie czynności organizacyjnych mających na celu przygotowanie Departamentu oraz jednostek organizacyjnie podległych do realizacji zadań obronnych określonych w planie operacyjnym funkcjonowania Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
63) planowanie oraz realizacja działań mających na celu zapobieganie zagrożeniom o charakterze terrorystycznym lub reagowanie w przypadku wystąpienia zdarzeń o charakterze terrorystycznym.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
powyżej 6%
V. Wymagane dokumenty:
-
CV - Curriculum Vitae – musi być opatrzone podpisanym oświadczeniem kandydata: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm.)”,
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa polskiego,
-
oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
-
kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie,
-
kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
-
oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/a za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe” (w przypadku wyboru, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego),
-
kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych, ukończone kursy specjalistyczne, studia podyplomowe itp.Oświadczenia, składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2017-12-11 23:59:00
b. Sposób:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 11.12.2017 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem ”nabór na stanowisko Zastępcy Dyrektora Departamentu Rolnictwa, Zasobów Naturalnych, Rybactwa i Rozwoju Wsi”.
c. Miejsce:
-
osobiście w godzinach pracy urzędu w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze (pok. 59),
-
lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego):Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górzeul. Podgórna 7 65-057 Zielona Góra
VII. Informacje dodatkowe:
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
Wybrany kandydat – przed podpisaniem z nim umowy o pracę, zobowiązany jest do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (niespełnienie powyższego warunku jest jednoznaczne z rezygnacją kandydata z zatrudnienia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego).
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, a gdy do wyboru nie dojdzie, od zakończenia procedury naboru, zostanie upowszechniona informacja o wyniku naboru.
W sprawie naboru, informacji udziela p. Agnieszka Kotowska w godz. od 900 do 1300 pok. nr 11 (tel. 68 456 53 06).