Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenia na przeprowadzenie imprez masowych, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi wojewódzkiej w sposób szczególny Drukuj informacjęSprawa: Zezwolenia na przeprowadzenie imprez masowych, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi wojewódzkiej w sposób szczególnySzczegóły informacji
Zezwolenia na przeprowadzenie imprez masowych, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi wojewódzkiej w sposób szczególny
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Departament Infrastruktury Transportowej
Ogłoszono dnia: 2012-07-20 10:22:04
Termin załatwienia
-
Osoba kontaktowa
Michał Kłobuch
Miejsce załatwienia
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
Telefon kontaktowy
68 45 65 374
Adres e-mail
m.klobuch@lubuskie.pl
Sposób załatwienia
Zezwolenie wydaje się w drodze decyzji administracyjnej co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, po złożeniu pisemnego wniosku organizatora imprezy oraz uzyskaniu niezbędnych opinii i uzgodnień.
Zezwolenie wydaje organ zarządzający ruchem na drodze, na której odbywa się impreza, z tym, że jeżeli impreza odbywa się na drogach podległych kilku organom - organem właściwym jest:
- w przypadku dróg różnej kategorii - organ zarządzający ruchem na drodze wyższej kategorii;
- w przypadku dróg tej samej kategorii - organ właściwy ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy.
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Marszałka Województwa Lubuskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Miejsce odbioru
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
strona internetowa urzędu: www.lubuskie.pl
e-mail: kancelaria.ogolna@lubuskie.pl
tel.: 48+ 68 45 65 200 fax.: 48+ 68 45 65 296
Wymagane Dokumenty
Wniosek należy złożyć co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
Wniosek powinien zawierać w szczególności:
- imię, nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy,
- rodzaj i nazwę imprezy,
- informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy,
- informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy,
- wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy na terenie poszczególnych województw,
- podpis organizatora imprezy lub jego przedstawiciela.
- szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy,
- program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości,
- plan zabezpieczenia trasy lub miejsca,
- zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw.
Organizator imprezy przesyła w terminie jak wyżej kopię wniosku wraz z dokumentami określonymi w art. 65a ust. 3 pkt 3) i 4) ustawy do właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy komendanta wojewódzkiego Policji.
Opłaty
Stosownie do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635) obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.
Wysokość opłaty skarbowej wynosi 48 zł.
Wpłat opłaty skarbowej należy dokonywać gotówką w kasie Urzędu Miasta w Zielonej Górze, ul. Podgórna 22 lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nr:
37 1020 5402 0000 0102 0027 9190.
Wpłat opłaty skarbowej należy dokonywać gotówką w kasie Urzędu Miasta w Zielonej Górze, ul. Podgórna 22 lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nr:
37 1020 5402 0000 0102 0027 9190.
Podstawa prawna
Art. 65, 65a - h ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.).
Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenia na przeprowadzenie imprez masowych, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi wojewódzkiej w sposób szczególny Drukuj informacjęSprawa: Zezwolenia na przeprowadzenie imprez masowych, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi wojewódzkiej w sposób szczególny