Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na zbieranie i/lub zezwolenie na przetwarzanie odpadówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na zbieranie i/lub zezwolenie na przetwarzanie odpadówSzczegóły informacji
Zezwolenie na zbieranie i/lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Departament Środowiska
Ogłoszono dnia: 2018-03-01 13:06:46
Termin załatwienia
Nie później niż w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia kompletnej dokumentacji, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Osoba kontaktowa
Aneta Grochowska, Aleksandra Źrebiec
Miejsce załatwienia
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Departament Środowiska
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
lub osobiście w Kancelarii Ogólnej - parter, pokój 59 (przy wejściu głównym do Urzędu).
Telefon kontaktowy
(095) 73-90-383, (068) 45-65-597
Adres e-mail
sekretariat.dsr@lubuskie.pl
Sposób załatwienia
Marszałek województwa wydaje decyzję administracyjną zezwalającą lub odmawiającą zbierania i/lub przetwarzania odpadów.
Miejsce odbioru
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Departament Środowiska
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
Wydział Zamiejscowy Urzędu
ul. Mościckiego 6
66-400 Gorzów Wielkopolski
Wymagane Dokumenty
Decyzję zezwalającą na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów wydaje się na wniosek posiadacza odpadów.
Pisemny wniosek na zbieranie odpadów zawiera:
1) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
2) rodzaje odpadów przewidywanych do zbierania;
3) oznaczenie miejsca zbierania odpadów;
4) wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
5) opis metody lub metod zbierania odpadów;
6) dodatkowe warunki zbierania odpadów, jeżeli wymaga tego specyfika odpadów, w szczególności niebezpiecznych, lub potrzeba zachowania wymagań ochrony życia lub zdrowia ludzi lub środowiska;
7) wymagania wynikające z przepisów odrębnych;
8) czas obowiązywania zezwolenia.
Pisemny wniosek na przetwarzanie odpadów zawiera:
1) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
2) rodzaj i masę odpadów przewidywanych do przetworzenia i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku;
3) miejsce i dopuszczoną metodę lub metody przetwarzania odpadów, ze wskazaniem procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinnej mocy przerobowej;
4) dodatkowe warunki przetwarzania odpadów, jeżeli wymaga tego rodzaj odpadów, w szczególności niebezpiecznych, lub potrzeba zachowania wymagań ochrony życia, zdrowia ludzi lub środowiska;
5) miejsce i sposób magazynowania odpadów oraz rodzaj magazynowanych odpadów;
6) minimalną i maksymalną ilość odpadów niebezpiecznych, ich najniższą i najwyższą wartość kaloryczną oraz maksymalną zawartość zanieczyszczeń, w szczególności PCB, pentachlorofenolu (PCP), chloru, fluoru, siarki i metali ciężkich – w przypadku zezwoleń dotyczących instalacji do termicznego przekształcania odpadów;
7) informacje, o których mowa w art. 95 ust. 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.) – w przypadku instalacji lub urządzeń do unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych;
8) informacje wynikające z przepisów odrębnych;
9) czas obowiązywania zezwolenia.
Czas realizacji
Nie później niż w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia kompletnej dokumentacji, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Opłaty
616,00 zł - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów
17,00 zł - opłata skarbowa w przypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty skarbowe należy wnieść z chwilą powstania obowiązku ich zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów, na rachunek bankowy Urzędu Miasta Zielona Góra:
PKO BP S.A. nr 83 1020 5402 0000 0002 0248 5258
z adnotacją jakich czynności dotyczy.
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo odwołania do Ministra Środowiska, za pośrednictwem Marszałka Województwa Lubuskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna
Art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.);
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 ze zm).