ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 140Drukuj informację Ogłoszenie numer: 140

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Dyrektor Departamentu

Miejsce pracy: Zielona Góra

Wymiar etatu: pełny

Ilość etatów: 1

Wydział: Departament Infrastruktury i Komunikacji

Data udostępnienia: 2017-01-25

Ogłoszono dnia: 2017-01-25 przez Katarzyna Turczyniak - Dyrektor Departamentu Administracyjno - Gospodarczego

Termin składania dokumentów: 2017-02-06 23:59:00

Nr ogłoszenia: 140

Zlecający: Marszałek Województwa Lubuskiego

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. wykształcenie wyższe,
  2. co najmniej 5 lat stażu pracy,
  3. doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym,
  4. dobra znajomość obsługi pakietów biurowych MS Office, poczty elektronicznej i Internetu,
  5. prawo jazdy kat. B,
  6. znajomość aktów prawnych dot.: zadań realizowanych przez Departament, funkcjonowania samorządu województwa, zamówień publicznych, unijnych programów operacyjnych i unijnych programów strukturalnych,
  7. doświadczenie w zarządzaniu projektami,
  8. posiadanie wiedzy w zakresie sieci infrastruktury technicznej i komunikacji – w stopniu bardzo dobrym,
  9. umiejętność kierowania zespołem ludzi, podejmowania decyzji, kreatywność,samodzielność, umiejętności analityczne, dyspozycyjność, kultura osobista,
b. Wymagania dodatkowe:
  1. wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne,
  2. doświadczenie zawodowe w administracji publicznej,
  3. znajomość języka angielskiego lub niemieckiego,
  4. ukończone studia podyplomowe, kursy, szkolenia z zakresu zadań realizowanych przez Departament Infrastruktury i Komunikacji.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

I Kierowanie pracą i znajomość całokształtu zagadnień należących do zakresu działania DepartamentuInfrastruktury i Komunikacji.
II Nadzorowanie i bezpośrednie kierowanie pracą:
  1. Wydziału Transportu i Infrastruktury,
  2. Wydziału Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost,
  3. Wydziału Drogownictwa,
  4. Wydziału Ekonomicznego
  5. Stanowiska ds. Kancelaryjno – Administracyjnych.
III Czuwanie nad prawidłową realizacją zadań Wydziału Transportu i Infrastruktury, tj. m.in.:
  • udzielanie, odmowa, cofnięcie zmiana lub stwierdzenie wygaśnięcia zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych oraz przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób,
  • prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących kursy dokształcające dla kierowców przewożących towary niebezpieczne oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis przedsiębiorcy do rejestru,
  • sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem kursów dokształcających oraz prowadzenie kontroli spełniania przez prowadzących kursy - warunków i wymagań określonych w przepisach o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych,
  • wydawanie kierowcom zaświadczeń ADR (umowa europejska dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych) uprawniających do kierowania pojazdem przewożącym towary niebezpieczne w przewozie drogowym,
  • prowadzenie spraw z zakresu żeglugi śródlądowej z wykorzystaniem wód powierzchniowych,
  • współpraca z Biurem Współpracy Zagranicznej i Europejskiej Współpracy Terytorialnej w działaniach na rzecz rozwoju Europejskich Korytarzy Transportowych i Sieci TEN-T,
  • propagowanie bezpieczeństwa ruchu drogowego i realizacja zadań z tego zakresu,
  • organizowanie kolejowych przewozów pasażerskich, w tym analiza potrzeb przewozowych na terenie województwa lubuskiego oraz współudział w tworzeniu rozkładu jazdy pociągów regionalnych przygotowywanie umów o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa,
  • prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Województwa Lubuskiego w spółce z o. o. „Przewozy Regionalne” z siedzibą w Warszawie,
  • prowadzenie spraw w zakresie zakupów i eksploatacji taboru kolejowego przeznaczonego do przewozów pasażerskich,
  • przygotowywanie opinii w zakresie objętym ustawą Prawo energetyczne dotyczących: udzielania, odmowy, zmiany i cofania koncesji dla przedsiębiorstw energetycznych,uzgadniania projektów planów rozwoju przedsiębiorstw,energetycznych w zakresie zaspokojenia zapotrzebowania na paliwa gazowe, energię elektryczną i ciepło, uzgadniania projektów założeń planów zaopatrzenia gmin w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
  • realizacja zadań samorządu województwa w zakresie planowania zaopatrzenia w energię i paliwa na terenie województwa,
  • współpraca z organami samorządów w zakresie rozwoju budownictwa mieszkaniowego i branż komunalnych,
  • ocena projektów z zakresu infrastruktury technicznej realizowanych na terenie województwa,
  • monitorowanie rozwoju branż energetycznych na terenie województwa,
  • współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej
    w województwie.
IV Czuwanie nad prawidłową realizacją zadań Wydziału Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost, tj. m. in.:
  • prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Województwa Lubuskiego w spółce „Lotnisko Zielona Góra/Babimost” Sp. z o.o. w Zielonej Górze
  • współpraca z urzędami, agendami, instytucjami i przedsiębiorstwami w zakresie organizacji w województwie lubuskim transportu lotniczego,
  • prowadzenie spraw z zakresu komunikacji lotniczej z Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost (EPZG/IEG), a także nadzorowanie realizacji okołolotniskowych działań gospodarczych,
  • nadzór nad realizacją zadań powierzonych podmiotom zewnętrznym oraz zależnym od Urzędu w obszarze działań lotniskowych,
  • prowadzenie spraw i realizacja zadań z zakresu szeroko pojętej promocji Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost (EPZG/IEG),
  • koordynacja zadań w zakresie: działań zmierzających do uruchomienia działalności Cargo na terenie Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost (EPZG/IEG), utrzymania istniejących oraz uruchamiania nowych połączeń lotniczych z Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost (EPZG/IEG).”
V Czuwanie nad prawidłową realizacją zadań Wydziału Drogownictwa, tj.:
  • nadzór nad realizacją zadań w zakresie drogownictwa na drogach wojewódzkich,
  • przygotowywanie projektów uchwał o zaliczaniu dróg do kategorii dróg wojewódzkich i ustalanie ichprzebiegu,
  • opiniowanie zaliczenia dróg do kategorii dróg krajowych wraz z ich przebiegiem oraz zali­czania dróg do kategorii dróg powiatowych,
  • nadawanie numerów dla dróg powiatowych i gminnych,
  • wydawanie zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny,
  • nadzór nad funkcjonowaniem Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze,
  • wykonywanie zadań wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym, w tym wykonywanie obowiązków organu zarządzającego ruchem drogowym na drogach wojewódzkich,
  • zatwierdzanie projektów organizacji ruchu dotyczących zmian, usprawnień i uzupełnień w systemie organizacji ruchu na drogach wojewódzkich,
  • opiniowanie wprowadzenia stref płatnego parkowania na drogach wojewódzkich na wniosek rady gminy(powiatu),
  • wyznaczanie w strefie płatnego parkowania miejsc przeznaczonych na parkowanie na drogach wojewódzkich,
  • opiniowanie wniosków w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji na drogach publicznych,
  • nadzór nad przeprowadzaniem egzaminów państwowych dla osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień do kierowania pojazdami, a w szczególności: prowadzenie ewidencji egzaminatorów, kontrola pracy egzaminatorów i sposobu przeprowadzania egzaminów,
  • nadzór nad funkcjonowaniem Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego w Zielonej Górzei w Gorzowie Wlkp.,
  • nadzorowanie spraw Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
  • współdziałanie ze stroną niemiecką, Lubuskim Oddziałem Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim oraz Izbą Celną w Rzepinie w sprawie budowy nowych połączeń drogowych na rzekach granicznych: Odrze i Nysie,
  • prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestru,
  • wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę pracowni psychologicznej i skreślenie przedsiębiorcy z działalności regulowanej w określonych warunkach,
  • udzielanie zezwoleń na prowadzenie prywatnej praktyki psychologicznej wykonywanej jako indywidualna działalność gospodarcza albo w formie spółki partnerskiej, po uwzględnieniu warunków określonych przez Komisję Ekspertów, zapewniających właściwy poziom świadczenia usług psychologicznych w ramach prywatnych praktyk psychologicznych,
  • współdziałanie z Regionalną Radą Psychologów w zakresie nadzoru nad zgodnym z zezwoleniem wykonywaniem prywatnej praktyki psychologicznej,
  • prowadzenie ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań,
  • zapewnienie przechowywania dokumentacji badań w przypadku likwidacji pracowni psychologicznej,
  • nadzór nad wykonywaniem badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu, w tym kontrola w zakresie zasad i metodyki prowadzonych badań, wymaganej i prowadzonej dokumentacji, wydawanych orzeczeń, warunków lokalowych,
  • korekta realizacji programów gospodarczych, zintensyfikowanie prac inwestycyjnych istotnych
    z punktu widzenia obronności oraz podejmowanie innych działań zapewniających właściwą realizację zadań w sytuacjach kryzysowych oraz wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
  • opracowanie oraz bieżąca aktualizacja dokumentacji, podejmowanie czynności organizacyjnych mających na celu przygotowanie Departamentu oraz jednostek organizacyjnie podległych do realizacji zadań obronnych określonych w planie operacyjnym funkcjonowania Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
  • planowanie oraz realizacja działań mających na celu zapobieganie zagrożeniom o charakterze terrorystycznym lub reagowanie w przypadku wystąpienia zdarzeń o charakterze terrorystycznym.
VI Czuwanie nad prawidłową realizacją zadań Wydziału Ekonomicznego, tj. m. in.:
  • opracowywanie zbiorczego budżetu województwa oraz środków pozabudżeto­wych w zakresie dróg wojewódzkich, dopłat do ustawowych ulgowych autobusowych przejazdów pasażerskich, organizowania i dotowania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich,
  • przekazywanie i rozliczanie dotacji na dopłaty do ustawowych ulg przejazdowych w krajowych autobusowych przewozach pasażerskich,
  • przekazywanie i rozliczanie dotacji budżetowej na organizowanie i dotowanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich,
  • sporządzanie okresowych oraz rocznych analiz z wykorzystania budżetu województwa oraz sprawozdań finansowych,
  • czuwanie nad prawidłowym wykorzystaniem przyznanych środków finansowych oraz przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Województwa,
  • przeprowadzanie kontroli doraźnych i problemowych jednostek nadzorowanych,
  • sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych oraz stanu należności i zobowiązań finansowych nadzorowanych jednostek: Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego, zgodnie z art. 265-267 ustawy o finansach publicznych,
  • przygotowywanie analiz i sprawozdań wynikających z uchwały Sejmiku w sprawie szczegółowych zasad sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Województwu Lubuskiemu lub jego jednostkom podległym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organu lub osób uprawnionych do udzielania tych ulg oraz uchwały Sejmiku w sprawie zasad gospodarowania mieniem województwa,
  • prowadzenie spraw i realizacja zadań w zakresie pomocy finansowej w formie dotacji celowej na dofinansowanie zadań własnych gmin z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
  • przygotowanie i procedowanie wniosków o zmiany w budżecie Województwa Lubuskiego
    i Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Lubuskiego.
VII Czuwanie nad prawidłową realizacją zadań Stanowiska ds. Kancelaryjno – Administracyjnych, tj. m. in.:
  • prowadzenie ewidencji petycji, skarg i wniosków wpływających do Departamentu oraz sposobu i terminu ich załatwiania,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań ze sposobu rozpatrywania i załatwiania petycji, skarg i wniosków w zakresie własnym oraz jednostek nadzorowanych.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

powyżej 6%

V. Wymagane dokumenty:

  1. CV - Curriculum Vitae – musi być opatrzone podpisanym oświadczeniem kandydata: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm.)”,
  2. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa polskiego,
  3. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
  4. kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie,
  5. kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
  6. oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/a za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe” (w przypadku wyboru, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego),
  7. kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych, ukończone kursy specjalistyczne, studia podyplomowe itp.
    Oświadczenia, składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2017-02-06 23:59:00
b. Sposób:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 06.02.2017 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem ”nabór na stanowisko Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji”.
c. Miejsce:
  • osobiście w godzinach pracy urzędu w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze (pok. 59),
  • lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego):  Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze  ul. Podgórna 7      65-057 Zielona Góra

VII. Informacje dodatkowe:

Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
Wybrany kandydat – przed podpisaniem z nim umowy o pracę, zobowiązany jest do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (niespełnienie powyższego warunku jest jednoznaczne z rezygnacją kandydata z zatrudnienia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego).  
 
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, a gdy do wyboru nie dojdzie, od zakończenia procedury naboru, zostanie upowszechniona informacja o wyniku naboru.
W sprawie naboru, informacji udziela p. Agnieszka Kotowska w godz. od 900 do 1300 pok. nr 11
(tel. 68 456 53 06).

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Marszałkowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Turczyniak - Dyrektor Departamentu Administracyjno - Gospodarczego
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-01-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Turczyniak - Dyrektor Departamentu Administracyjno - Gospodarczego
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-01-25 14:53:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-01-25 15:03:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-03-27 16:00:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2290 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony