Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 140Drukuj informację Ogłoszenie numer: 140Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Dyrektor Departamentu
Miejsce pracy: Zielona Góra
Wymiar etatu: pełny
Ilość etatów: 1
Wydział: Departament Infrastruktury i Komunikacji
Data udostępnienia: 2017-01-25
Ogłoszono dnia: 2017-01-25 przez Katarzyna Turczyniak - Dyrektor Departamentu Administracyjno - Gospodarczego
Termin składania dokumentów: 2017-02-06 23:59:00
Nr ogłoszenia: 140
Zlecający: Marszałek Województwa Lubuskiego
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
-
wykształcenie wyższe,
-
co najmniej 5 lat stażu pracy,
-
doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym,
-
dobra znajomość obsługi pakietów biurowych MS Office, poczty elektronicznej i Internetu,
-
prawo jazdy kat. B,
-
znajomość aktów prawnych dot.: zadań realizowanych przez Departament, funkcjonowania samorządu województwa, zamówień publicznych, unijnych programów operacyjnych i unijnych programów strukturalnych,
-
doświadczenie w zarządzaniu projektami,
-
posiadanie wiedzy w zakresie sieci infrastruktury technicznej i komunikacji – w stopniu bardzo dobrym,
-
umiejętność kierowania zespołem ludzi, podejmowania decyzji, kreatywność,samodzielność, umiejętności analityczne, dyspozycyjność, kultura osobista,
b. Wymagania dodatkowe:
-
wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne,
-
doświadczenie zawodowe w administracji publicznej,
-
znajomość języka angielskiego lub niemieckiego,
-
ukończone studia podyplomowe, kursy, szkolenia z zakresu zadań realizowanych przez Departament Infrastruktury i Komunikacji.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
I Kierowanie pracą i znajomość całokształtu zagadnień należących do zakresu działania DepartamentuInfrastruktury i Komunikacji.
II Nadzorowanie i bezpośrednie kierowanie pracą:
-
Wydziału Transportu i Infrastruktury,
-
Wydziału Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost,
-
Wydziału Drogownictwa,
-
Wydziału Ekonomicznego
-
Stanowiska ds. Kancelaryjno – Administracyjnych.
III Czuwanie nad prawidłową realizacją zadań Wydziału Transportu i Infrastruktury, tj. m.in.:
-
udzielanie, odmowa, cofnięcie zmiana lub stwierdzenie wygaśnięcia zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych oraz przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób,
-
prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących kursy dokształcające dla kierowców przewożących towary niebezpieczne oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis przedsiębiorcy do rejestru,
-
sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem kursów dokształcających oraz prowadzenie kontroli spełniania przez prowadzących kursy - warunków i wymagań określonych w przepisach o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych,
-
wydawanie kierowcom zaświadczeń ADR (umowa europejska dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych) uprawniających do kierowania pojazdem przewożącym towary niebezpieczne w przewozie drogowym,
-
prowadzenie spraw z zakresu żeglugi śródlądowej z wykorzystaniem wód powierzchniowych,
-
współpraca z Biurem Współpracy Zagranicznej i Europejskiej Współpracy Terytorialnej w działaniach na rzecz rozwoju Europejskich Korytarzy Transportowych i Sieci TEN-T,
-
propagowanie bezpieczeństwa ruchu drogowego i realizacja zadań z tego zakresu,
-
organizowanie kolejowych przewozów pasażerskich, w tym analiza potrzeb przewozowych na terenie województwa lubuskiego oraz współudział w tworzeniu rozkładu jazdy pociągów regionalnych przygotowywanie umów o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa,
-
prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Województwa Lubuskiego w spółce z o. o. „Przewozy Regionalne” z siedzibą w Warszawie,
-
prowadzenie spraw w zakresie zakupów i eksploatacji taboru kolejowego przeznaczonego do przewozów pasażerskich,
-
przygotowywanie opinii w zakresie objętym ustawą Prawo energetyczne dotyczących: udzielania, odmowy, zmiany i cofania koncesji dla przedsiębiorstw energetycznych,uzgadniania projektów planów rozwoju przedsiębiorstw,energetycznych w zakresie zaspokojenia zapotrzebowania na paliwa gazowe, energię elektryczną i ciepło, uzgadniania projektów założeń planów zaopatrzenia gmin w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
-
realizacja zadań samorządu województwa w zakresie planowania zaopatrzenia w energię i paliwa na terenie województwa,
-
współpraca z organami samorządów w zakresie rozwoju budownictwa mieszkaniowego i branż komunalnych,
-
ocena projektów z zakresu infrastruktury technicznej realizowanych na terenie województwa,
-
monitorowanie rozwoju branż energetycznych na terenie województwa,
-
współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi w zakresie rozwoju infrastruktury technicznejw województwie.
IV Czuwanie nad prawidłową realizacją zadań Wydziału Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost, tj. m. in.:
-
prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Województwa Lubuskiego w spółce „Lotnisko Zielona Góra/Babimost” Sp. z o.o. w Zielonej Górze
-
współpraca z urzędami, agendami, instytucjami i przedsiębiorstwami w zakresie organizacji w województwie lubuskim transportu lotniczego,
-
prowadzenie spraw z zakresu komunikacji lotniczej z Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost (EPZG/IEG), a także nadzorowanie realizacji okołolotniskowych działań gospodarczych,
-
nadzór nad realizacją zadań powierzonych podmiotom zewnętrznym oraz zależnym od Urzędu w obszarze działań lotniskowych,
-
prowadzenie spraw i realizacja zadań z zakresu szeroko pojętej promocji Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost (EPZG/IEG),
-
koordynacja zadań w zakresie: działań zmierzających do uruchomienia działalności Cargo na terenie Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost (EPZG/IEG), utrzymania istniejących oraz uruchamiania nowych połączeń lotniczych z Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost (EPZG/IEG).”
V Czuwanie nad prawidłową realizacją zadań Wydziału Drogownictwa, tj.:
-
nadzór nad realizacją zadań w zakresie drogownictwa na drogach wojewódzkich,
-
przygotowywanie projektów uchwał o zaliczaniu dróg do kategorii dróg wojewódzkich i ustalanie ichprzebiegu,
-
opiniowanie zaliczenia dróg do kategorii dróg krajowych wraz z ich przebiegiem oraz zaliczania dróg do kategorii dróg powiatowych,
-
nadawanie numerów dla dróg powiatowych i gminnych,
-
wydawanie zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny,
-
nadzór nad funkcjonowaniem Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze,
-
wykonywanie zadań wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym, w tym wykonywanie obowiązków organu zarządzającego ruchem drogowym na drogach wojewódzkich,
-
zatwierdzanie projektów organizacji ruchu dotyczących zmian, usprawnień i uzupełnień w systemie organizacji ruchu na drogach wojewódzkich,
-
opiniowanie wprowadzenia stref płatnego parkowania na drogach wojewódzkich na wniosek rady gminy(powiatu),
-
wyznaczanie w strefie płatnego parkowania miejsc przeznaczonych na parkowanie na drogach wojewódzkich,
-
opiniowanie wniosków w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji na drogach publicznych,
-
nadzór nad przeprowadzaniem egzaminów państwowych dla osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień do kierowania pojazdami, a w szczególności: prowadzenie ewidencji egzaminatorów, kontrola pracy egzaminatorów i sposobu przeprowadzania egzaminów,
-
nadzór nad funkcjonowaniem Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego w Zielonej Górzei w Gorzowie Wlkp.,
-
nadzorowanie spraw Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
-
współdziałanie ze stroną niemiecką, Lubuskim Oddziałem Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim oraz Izbą Celną w Rzepinie w sprawie budowy nowych połączeń drogowych na rzekach granicznych: Odrze i Nysie,
-
prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestru,
-
wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę pracowni psychologicznej i skreślenie przedsiębiorcy z działalności regulowanej w określonych warunkach,
-
udzielanie zezwoleń na prowadzenie prywatnej praktyki psychologicznej wykonywanej jako indywidualna działalność gospodarcza albo w formie spółki partnerskiej, po uwzględnieniu warunków określonych przez Komisję Ekspertów, zapewniających właściwy poziom świadczenia usług psychologicznych w ramach prywatnych praktyk psychologicznych,
-
współdziałanie z Regionalną Radą Psychologów w zakresie nadzoru nad zgodnym z zezwoleniem wykonywaniem prywatnej praktyki psychologicznej,
-
prowadzenie ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań,
-
zapewnienie przechowywania dokumentacji badań w przypadku likwidacji pracowni psychologicznej,
-
nadzór nad wykonywaniem badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu, w tym kontrola w zakresie zasad i metodyki prowadzonych badań, wymaganej i prowadzonej dokumentacji, wydawanych orzeczeń, warunków lokalowych,
-
korekta realizacji programów gospodarczych, zintensyfikowanie prac inwestycyjnych istotnychz punktu widzenia obronności oraz podejmowanie innych działań zapewniających właściwą realizację zadań w sytuacjach kryzysowych oraz wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
-
opracowanie oraz bieżąca aktualizacja dokumentacji, podejmowanie czynności organizacyjnych mających na celu przygotowanie Departamentu oraz jednostek organizacyjnie podległych do realizacji zadań obronnych określonych w planie operacyjnym funkcjonowania Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
-
planowanie oraz realizacja działań mających na celu zapobieganie zagrożeniom o charakterze terrorystycznym lub reagowanie w przypadku wystąpienia zdarzeń o charakterze terrorystycznym.
VI Czuwanie nad prawidłową realizacją zadań Wydziału Ekonomicznego, tj. m. in.:
-
opracowywanie zbiorczego budżetu województwa oraz środków pozabudżetowych w zakresie dróg wojewódzkich, dopłat do ustawowych ulgowych autobusowych przejazdów pasażerskich, organizowania i dotowania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich,
-
przekazywanie i rozliczanie dotacji na dopłaty do ustawowych ulg przejazdowych w krajowych autobusowych przewozach pasażerskich,
-
przekazywanie i rozliczanie dotacji budżetowej na organizowanie i dotowanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich,
-
sporządzanie okresowych oraz rocznych analiz z wykorzystania budżetu województwa oraz sprawozdań finansowych,
-
czuwanie nad prawidłowym wykorzystaniem przyznanych środków finansowych oraz przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Województwa,
-
przeprowadzanie kontroli doraźnych i problemowych jednostek nadzorowanych,
-
sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych oraz stanu należności i zobowiązań finansowych nadzorowanych jednostek: Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego, zgodnie z art. 265-267 ustawy o finansach publicznych,
-
przygotowywanie analiz i sprawozdań wynikających z uchwały Sejmiku w sprawie szczegółowych zasad sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Województwu Lubuskiemu lub jego jednostkom podległym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organu lub osób uprawnionych do udzielania tych ulg oraz uchwały Sejmiku w sprawie zasad gospodarowania mieniem województwa,
-
prowadzenie spraw i realizacja zadań w zakresie pomocy finansowej w formie dotacji celowej na dofinansowanie zadań własnych gmin z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
-
przygotowanie i procedowanie wniosków o zmiany w budżecie Województwa Lubuskiegoi Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Lubuskiego.
VII Czuwanie nad prawidłową realizacją zadań Stanowiska ds. Kancelaryjno – Administracyjnych, tj. m. in.:
-
prowadzenie ewidencji petycji, skarg i wniosków wpływających do Departamentu oraz sposobu i terminu ich załatwiania,
-
sporządzanie rocznych sprawozdań ze sposobu rozpatrywania i załatwiania petycji, skarg i wniosków w zakresie własnym oraz jednostek nadzorowanych.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
powyżej 6%
V. Wymagane dokumenty:
-
CV - Curriculum Vitae – musi być opatrzone podpisanym oświadczeniem kandydata: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm.)”,
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa polskiego,
-
oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
-
kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie,
-
kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
-
oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/a za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe” (w przypadku wyboru, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego),
-
kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych, ukończone kursy specjalistyczne, studia podyplomowe itp.Oświadczenia, składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2017-02-06 23:59:00
b. Sposób:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 06.02.2017 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem ”nabór na stanowisko Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji”.
c. Miejsce:
- osobiście w godzinach pracy urzędu w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze (pok. 59),
- lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego): Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze ul. Podgórna 7 65-057 Zielona Góra
VII. Informacje dodatkowe:
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
Wybrany kandydat – przed podpisaniem z nim umowy o pracę, zobowiązany jest do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (niespełnienie powyższego warunku jest jednoznaczne z rezygnacją kandydata z zatrudnienia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego).
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, a gdy do wyboru nie dojdzie, od zakończenia procedury naboru, zostanie upowszechniona informacja o wyniku naboru.
W sprawie naboru, informacji udziela p. Agnieszka Kotowska w godz. od 900 do 1300 pok. nr 11
(tel. 68 456 53 06).
(tel. 68 456 53 06).
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Marszałkowski |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Katarzyna Turczyniak - Dyrektor Departamentu Administracyjno - Gospodarczego |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-01-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Turczyniak - Dyrektor Departamentu Administracyjno - Gospodarczego |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2017-01-25 14:53:43 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2017-01-25 15:03:50 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2017-03-27 16:00:03 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2290 raz(y) |