ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 377Drukuj informację Ogłoszenie numer: 377

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Starszy inspektor

Miejsce pracy: Zielona Góra

Wymiar etatu: pełny

Ilość etatów: 1

Wydział: Biuro Ochrony Informacji i Bezpieczeństwa Publicznego - Zespół ds. BHP i Ppoż.

Data udostępnienia: 2021-01-21

Ogłoszono dnia: 2021-01-21

Termin składania dokumentów: 2021-02-01 23:59:00

Nr ogłoszenia: 377

Zlecający: Marszałek Województwa Lubuskiego

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. wykształcenie wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy lub studia podyplomowe BHP,
  2. sumienność, bezstronność, samodzielność, komunikatywność oraz umiejętność pracy w zespole,
  3. znajomość obsługi urządzeń techniki biurowej,
  4. znajomość przepisów i zasad z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony ppoż.,
  5. umiejętność kwalifikacji i oceny zagrożeń fizycznych, chemicznych, biologicznych i psychofizycznych,
b. Wymagania dodatkowe:
  1. preferowany kierunek studiów – bezpieczeństwo i higiena pracy
  2. minimum 1 rok stażu pracy w administracji publicznej,
  3. prawo jazdy kat. B,
  4. znajomość pakietów biurowych (np. MS Office, poczty elektronicznej, Internet,
  5. ukończone szkolenie/kurs z pierwszej pomocy przedmedycznej.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Nadzór i kontrola warunków pracy oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy wszystkich pracowników Urzędu, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy na których zatrudnione są kobiety w ciąży lub karmiące dziecko, niepełnosprawni oraz osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy w Urzędzie.
  2. Nadzór nad realizacją zadań i obowiązków spoczywających na właścicielu i użytkownikowi obiektów własnych Urzędu oraz wynajmowanych wynikających z przepisów BHP.
  3. Wnioskowanie do Koordynatora Zespołu ds. BHP i Ppoż. o niezwłoczne wstrzymanie pracy w Urzędzie, w jego części lub w innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę do wykonywania pracy w przypadku stwierdzenia bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pracowników bądź innych osób.
  4. Informowanie Koordynatora o występujących nieprawidłowościach w departamentach i obiektach, a w razie posiadanej wiedzy również o możliwych sposobach ich usuwania, w formie wniosków zawartych w protokołach pokontrolnych lub notatkach służbowych powstałych po kontrolach przeprowadzonych zgodnie z rocznym planem pracy służby BHP oraz wizytacjach prowadzonych w ramach realizacji powierzonego pracownikowi nadzoru.
  5. Współpracowanie z Koordynatorem w sporządzaniu i przedstawianiu Sekretarzowi Województwa Lubuskiego analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz propozycji przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych z tego zakresu mających poprawić warunki pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz zapobiegać zagrożeniom życia i zdrowia.
  6. Współudział z Koordynatorem w opracowywaniu planów i dokumentacji, ocenie założeń dotyczących rozwoju i modernizacji obiektów Urzędu lub pomieszczeń departamentów. Przedstawianie propozycji uwzględniania w tych dokumentach wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych dla poprawy warunków pracy.
  7. Udział wraz z Koordynatorem w ocenie pod względem zgodności z przepisami z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż. obiektów proponowanych Urzędowi do wynajęcia oraz współudział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowlanych, przebudowywanych lub wynajmowanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników.
  8. Współudział wraz z Koordynatorem w przygotowaniu i przedstawieniu Sekretarzowi Województwa Lubuskiego wniosków dotyczących wymagań ergonomii na wszystkich istniejących w Urzędzie stanowiskach pracy, w procesach pracy administracyjno-biurowej – niestandardowej, a także w procesach kontroli realizacji projektów unijnych prowadzonych przez pracowników Urzędu, w miejscach kontroli, np. na budowach, w wyrobiskach kopalni odkrywkowych, pomieszczeniach hodowli zwierząt itp. czyli wszędzie tam, gdzie wymagane jest stosowanie odmiennych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy niż przy standardowych pracach administracyjno-biurowych.
  9. Inicjowanie i przygotowywanie wraz z Koordynatorem projektów wewnętrznych aktów prawnych – zarządzeń, regulaminów, instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach pracy lub obsługi maszyn i urządzeń przygotowanych przez osoby kierujące pracownikami zatrudnionymi na tych stanowiskach lub obsługującymi te maszyny i urządzenia.
  10. Udział w pracach zespołów powypadkowych powoływanych przez Sekretarza Województwa Lubuskiego, w celu ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, w tym opracowywania wniosków wynikających z badania tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe zaistniałe głównie w nadzorowanych departamentach, a także kontrola realizacji tych wniosków.
  11. Prowadzenie rejestru wypadków przy pracy, zdarzeń wypadkowych, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, wypadków w drodze do i z pracy. Kompletowanie
    i archiwizowanie dokumentacji tych wypadków i chorób zawodowych gdy pracownik był członkiem zespołu powypadkowego lub brał udział w czynnościach proceduralnych związanych z chorobami zawodowymi, a także archiwizowanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
  12. Udział w pracach zespołów powołanych do dokonywania lub aktualizacji oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą w departamentach.
  13. Prowadzenie instruktażu ogólnego z zakresu BHP i ochrony ppoż.
  14. W porozumieniu z Koordynatorem organizowanie i zlecanie pomiarów czynników szkodliwych i uciążliwych w środowisku pracy. Współdziałanie z jednostkami prowadzącymi te badania w zakresie wszelkich zgłaszanych przez nie potrzeb, a także z kierownictwem departamentów w zakresie organizowania tych pomiarów.
  15. W porozumieniu z Koordynatorem współdziałanie z Wydziałem Kadr i Szkoleń w zakresie organizacji profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami Urzędu oraz z lekarzem sprawującym tę opiekę nad pracownikami zatrudnionymi w nadzorowanych departamentach, jak również w zakresie organizacji okresowych badań lekarskich wszystkich pracowników Urzędu.
  16. Uczestniczenie w konsultacjach z przedstawicielami pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy, prowadzenie dokumentacji związanej z pracą z tą komisją.
  17. Inicjowanie i rozwijanie na terenie Urzędu różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ergonomii.
  18. Przeprowadzanie planowanych i bieżących kontroli stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym przeprowadzanie co najmniej raz w miesiącu wizytacji kontrolnych departamentów, w celu kontroli przestrzegania przepisów i zasad BHP.
  19. Wnioskowanie do Koordynatora o nagradzanie wyróżniających się w działalności na rzecz poprawy warunków bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników Urzędu oraz wnioskowanie o ukaranie pracowników odpowiedzialnych za zaniedbania obowiązków w zakresie BHP.
  20. Niezwłoczne wstrzymanie pracy maszyny lub innego urządzenia technicznego w razie wystąpienia bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pracownika albo innych osób, powiadamiając o tym Koordynatora.
  21. Współpraca z:
    - Państwową Inspekcją Pracy,
    - Państwową Inspekcją Sanitarną,
    - Państwową Strażą Pożarną,
    - Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
    - pracownikami jednostek i instytucji, z którymi współpracuje w realizacji powierzonych zadań oraz kierownictwem departamentów Urzędu,
    - pracownikami departamentów w zakresie realizacji przez nich podstawowych obowiązków.
  22. Kontrola przestrzegania przeciwpożarowych wymagań techniczno-budowlanych, instalacyjnych i technologicznych.
  23. Kontrola wyposażenia budynku, obiektu budowlanego lub terenu w wymagane urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice.
  24. Kontrola konserwacji oraz naprawy urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic w sposób gwarantujący ich sprawne i niezawodne funkcjonowanie.
  25. Zapewnienie osobom przebywającym w budynku, obiekcie budowlanym lub na terenie bezpieczeństwo i możliwość ewakuacji.
  26. Przygotowanie budynku, obiektu budowlanego bądź terenu do prowadzenia akcji ratowniczej.
  27. Zapoznanie pracowników z przepisami przeciwpożarowymi.
  28. Ustalenie sposobu postępowania na wypadek powstania pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

powyżej 6%

V. Wymagane dokumenty:

  1. kwestionariusz osobowy (do pobrania),
  2. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa polskiego (do pobrania),
  3. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych (do pobrania),
  4. oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem(-am) skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (do pobrania),
  5. kopie dyplomu ukończenia studiów wyższych lub zaświadczenie o ukończeniu studiów wydane przez Uczelnię (w przypadku dokumentów w języku obcym należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane przez certyfikowane biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego),
  6. kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (kopie świadectw pracy bądź zaświadczenia potwierdzające niniejsze zatrudnienie, w przypadku trwania stosunku pracy - zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia u danego pracodawcy) - w przypadku dokumentów w języku obcym należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane przez certyfikowane biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego .W przypadku wymaganego stażu pracy nie uwzględnia się okresów wykonywania umów cywilnoprawnych.
  7. kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych, ukończone kursy specjalistyczne (dokumenty sporządzone w języku obcym należy przetłumaczyć na język polski, z wyłączeniem certyfikatów znajomości języka obcego),
 
Kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia, składane przez kandydata muszą być opatrzone jego podpisem, w przypadku braku podpisu oferty nie będą rozpatrywane. Oferty dostarczone w niepoprawnie opisanych kopertach lub niedołączenie któregokolwiek z wymaganych w ogłoszeniu dokumentów powoduje niezakwalifikowanie kandydata do drugiego etapu naboru. Urząd nie wzywa kandydatów do uzupełnienia dokumentacji.
 
Wymogi ogłoszenia spełniają jedynie dokumenty przygotowane na formularzach dostępnych do pobrania na stronie https://bip.lubuskie.pl/.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2021-02-01 23:59:00
b. Sposób:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 1.02.2021 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem „nabór na stanowisko Starszego  inspektora ds. BHP w Biurze Ochrony Informacji i Bezpieczeństwa Publicznego.
c. Miejsce:
  1. osobiście w godzinach pracy urzędu w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze (pokój nr 59),
  2. lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego):
    Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
    ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
     

VII. Informacje dodatkowe:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Województwo Lubuskie – Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego z siedzibą w Zielonej Górze  ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra.
  2. Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Grzegorz Kurowski – Dyrektor Biura Ochrony Informacji i  Bezpieczeństwa Publicznego - iodo@lubuskie.pl.
  3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a  ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez czas określony w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt.
  5. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do  wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, prawo do przenoszenia swoich danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawia zgody przed jej cofnięciem.
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  7. Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji. Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowane.
  8. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w  ogłoszeniu   o  naborze.
  9. Wybrany kandydat – przed podpisaniem z nim umowy o pracę, zobowiązany jest do  dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za  umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (niespełnienie powyższego warunku jest jednoznaczne z rezygnacją kandydata z  zatrudnienia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego).
  10. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, a gdy do wyboru nie dojdzie, od zakończenia procedury naboru, zostanie upowszechniona informacja o wyniku naboru.
  11. W sprawie naboru, informacji udziela pracownik Wydziału Kadr i Szkolenia w  Departamencie Organizacyjno-Prawnym Pani Anna Zacharczuk w  siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze przy ul. Podgórnej 7 (pokój nr 10) w godz. od 9:00 do 13:00 lub  telefonicznie pod numerem 68 456 53 08.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Marszałkowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-01-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Patrycja Górniak - Sekretarz Województwa Lubuskiego
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-01-21 12:14:03
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anna Zacharczuk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-01-21 12:16:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anna Zacharczuk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-04-21 13:21:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
657 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony