ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Dialog Techniczny - Migracja Data Center projektu "Lubuski e-Urząd"

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2014-09-17 08:49:14 przez Marek Faściszewski

Akapit nr - brak tytułu

Ogłoszenie o Dialogu technicznym poprzedzającym ogłoszenie postępowania w sprawie wyboru wykonawcy przedsięwzięcia, którego przedmiotem zamówienia będą prace montażowo/instalacyjne związane ze zmianą lokalizacji sprzętu zakupionego w ramach Projektu „Lubuski e-Urząd”.
 
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego informuje, iż zaprasza do dialogu technicznego poprzedzającego ogłoszenie postępowania w sprawie wyboru wykonawcy w/w przedsięwzięcia.
Wszystkie podmioty zainteresowane uczestniczeniem w tym przedsięwzięciu, mające doświadczenie w pracach będących przedmiotem planowanego zamówienia publicznego i zainteresowane udziałem w Dialogu technicznym z zastosowaniem art. 31a-31c ustawy z 29 stycznia 2014 r. Prawo zamówień publicznych (DZ. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.), są proszone o zgłoszenie tego zamiaru wraz z podaniem wszystkich informacji znajdujących się we wniosku stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia.

Akapit nr - brak tytułu

Nazwa i adres Zamawiającego
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Wydział Społeczeństwa Informacyjnego, Departament Infrastruktury i Komunikacji
ul. Podgórna 7,
65-057 Zielona Góra
 
Uczestnicy Dialogu
Uczestnikiem Dialogu technicznego może być Wykonawca, który:
  1. W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu złożenia wniosku, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał min 1 usługę polegającą na migracji infrastruktury sieciowo serwerowej (rozbudowane środowisko SAN składające się z min.: szafa RACK, klatka z serwerami blade, macierz dyskowa, biblioteka taśmowa, firewall) pomiędzy dwiema lokalizacjami oddalonymi od siebie o minimum 1 km (różnym adresie).
Usługa obejmowała:
  • wykonanie analizy technicznej, kosztowej i czasowej;
  • przeprowadzenie analizy ryzyk dla operacji;
  • opracowanie planów awaryjnych dla każdego z elementów systemu;
  • przeprowadzenie dodatkowych operacji tworzenia kopii zapasowych (poza standardowym harmonogramem);
  • rekonfiguracje urządzeń sieciowych (LAN, WAN i SAN);
  • przygotowanie i wykonanie szczegółowych scenariuszy testowych dla wszystkich elementów funkcjonalnych systemu;
  • wykonanie dokumentacji operacji oraz aktualizacja dokumentacji systemu po zmianie;
  • systemy zainstalowane na migrowanej infrastrukturze mogły być niedostępne przez okres maksymalnie 8h;
  • infrastruktura sieciowo serwerowa została ponownie uruchomione z pełną sprawnością i wydajnością w ciągu 24h od momentu wyłączenia.

Akapit nr - brak tytułu

  1. W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu złożenia wniosku, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, świadczył min 3 usługi polegające na zapewnieniu stałej opieki serwisowej, wsparcia technicznego, usług dot. administrowania Serwerowych Systemów Operacyjnych (SSO) w okresie kolejnych 12 m-cy świadczenia ww. usług o wartości każdej z usług min. 20.000 zł
  2. Dysponuje co najmniej 2 osobami spełniającymi łącznie następujące wymagania: posiadającymi wykształcenie wyższe techniczne oraz wiedzę z zakresu konfiguracji i obsługi urządzeń sieciowych potwierdzoną certyfikatem producenta CISCO1),
  3. Dysponuje co najmniej 2 osobami spełniającymi łącznie następujące wymagania: posiadającymi wykształcenie wyższe techniczne, oraz wiedzę z zakresu budowy, konfiguracji i wirtualizacji serwerów oraz macierzy dyskowych,
  4. Dysponuje co najmniej 2 osobami spełniającymi łącznie następujące wymagania: posiadającymi wykształcenie wyższe techniczne, znajomość serwerowych systemów operacyjnych (SSO), w szczególności Microsoft Windows 2008 Server lub nowszy potwierdzoną certyfikatem przez producenta Microsoft2),
Za każdą dodatkową referencję:
spełniającą warunek a. zostaną przyznane dodatkowo 2 punkty,
spełniającą warunek b. zostanie przyznany dodatkowo 1 punkt.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie treści złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wykazu wykonanych usług oraz dostaw oraz dokumentów potwierdzających należyte wykonanie usług oraz dostaw, według formuły „spełnia/ nie spełnia”.
Zamawiający zaprosi do Dialogu technicznego pięciu Wykonawców, którzy spełnią wymagania formalne i uzyskają największą liczbę punktów.
W przypadku usług oraz dostaw, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż polski złoty, Zamawiający dokona przeliczenia wartości inwestycji na walutę polską przy zastosowaniu średniego kursu Narodowego Banku Polski na dzień zakończenia realizacji zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego doświadczenia.
Przedmiot Dialogu technicznego
Zamawiający planuje udzielenia zamówienia publicznego na relokację i ponowne uruchomienie środowiska składającego się z infrastruktury serwerowo-macierzowej i zainstalowanego na niej oprogramowania z Centrum Przetwarzania Danych (Data Center) do nowej siedziby.

Akapit nr - brak tytułu

Celem Dialogu technicznego jest pozyskanie przez Zamawiającego informacji, które mogą być wykorzystane przy zdefiniowaniu szczegółowego OPZ, SIWZ, treści umowy i innych dokumentów przetargowych.
Opis projektu
W celu zapewnienia ciągłości działania systemów wdrożonych w ramach Projektu „Lubuski e – Urząd” Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia urządzeń do nowej lokalizacji DC zachowując ciągłość pracy Systemów. Poniżej przedstawiono przykładowy scenariusz migracji do nowej lokalizacji, który może zostać wykorzystany przez Wykonawcę. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w scenariuszu.
Przykładowy scenariusz migracji do nowej lokalizacji:
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu szczegółowego harmonogramu planowanych prac, opisu sposobu migracji, sposobu uruchomienia oraz testowania prawidłowego działania systemów w nowej lokalizacji Data Center. Harmonogram powinien zostać przedstawiony Zamawiającemu do akceptacji w terminie 2 miesięcy od dnia podpisania umowy.
  • W czasie relokacji Wykonawca musi zapewnić na całej drodze transportowej ochronę infrastruktury Zamawiającego w sposób gwarantujący całkowite zabezpieczenie przed czynnikami zewnętrznymi (deszcz, nadmierne nasłonecznienie, śnieg, itp.);
  1. ETAP: utworzenie zasobów w „chmurze tymczasowej” Wykonawcy dla potrzeb obsługi istniejących Systemów na czas migracji jednostek fizycznych
 
  •  
Dobór parametrów usługi należy do Wykonawcy.
 
  1. ETAP: migracja istniejących Systemów Zamawiającego do „chmury tymczasowej”:
  1. Systemy RBIP:
    1. Wykonać backup danych przed rozpoczęciem procesu migracji.
    2. Przeniesienie wszystkich portali BIP dla JST
 
  •  
Ilość sztuk: ok 300 sztuk,
Właściciele domen: poszczególne JST oraz ich jednostki podległe.
Należy dokonać aktualizacji wszystkich istniejących przekierowań adresów stron BIP w JST. Koordynacja działań z poszczególnymi JST leży po stronie Wykonawcy.
 
  •  
Należy uwzględnić konfigurację oraz czas propagacji domen w usłudze DNS.
Zamawiający dopuszcza możliwość blokady edycji danych znajdujących się na portalach wyłącznie przez okres weekendu (tj. sobota i niedziela) lub w dni robocze poza godzinami pracy JST.
Koordynacja prac z poszczególnymi JST leży po stronie Wykonawcy.

Akapit nr - brak tytułu

Zamawiający nie dopuszcza sytuacji niedostępności danych do odczytu dla Użytkowników.
 
Należy uwzględnić czas propagacji domeny tak aby następnego dnia od godziny rozpoczęcia pracy poszczególnej JST zagwarantować spójność danych na poziomie instancji portalu.
 
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji harmonogram przenosin poszczególnych BIP.
 
  1. Wrota Lubuskie:
  1. Wykonać backup danych przed rozpoczęciem procesu migracji.
  2. Przeniesienie portalu Wrota Lubuskie do „chmury tymczasowej”:
 
  •  
Domena pod kontrolą UMWL.
 
  •  
Należy uwzględnić konfigurację oraz czas propagacji domen w usłudze DNS.
Zamawiający dopuszcza możliwość blokady edycji danych znajdujących się na portalach wyłącznie przez okres weekendu (tj. sobota i niedziela) lub w dni robocze poza godzinami pracy JST.
Koordynacja prac w okresie weekendowym z UMWL leży po stronie Wykonawcy.
 
Zamawiający nie dopuszcza sytuacji niedostępności danych do odczytu dla Użytkowników.
 
Należy uwzględnić czas propagacji domeny tak aby następnego dnia od godziny rozpoczęcia pracy poszczególnej JST zagwarantować spójność danych na poziomie instancji portalu.
 
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji harmonogram przenosin Portalu „Wrota Lubuskie”.

Akapit nr - brak tytułu

  1. Cyfrowy Urząd (CU):
  1. Wykonać backup danych przed rozpoczęciem procesu migracji.
  2. Przeniesienie portalu Cyfrowy Urząd do „chmury tymczasowej”.
  3. Przeniesienie z Data Center Wykonawcy oraz konfiguracja istniejących urządzeń HSM Zamawiającego w Nowym Data Center.
  4. Parametryzacja Cyfrowego Urzędu (zmiany adresów IP, certyfikat SSL, itp.).
  5. Przeprowadzenie testów poprawności działania CU oraz urządzeń HSM.
 
 
Uwaga:
Zamawiający dopuszcza brak dostępu do usługi CU przez okres 12h jednorazowo, tylko w przypadku fizycznego przenoszenia urządzeń HSM. Realizacja prac powinna odbywać się wyłącznie przez okres weekendu (tj. sobota i niedziela) lub w dni robocze poza godzinami pracy Zamawiającego.
 
  1. ETAP: wymagany Backup Danych:
  1. Wymagany Backup Danych na taśmę Wykonawcy oraz urządzenie zewnętrzne np. HDD Wykonawcy.
  2. Backupem Danych objąć wszystkie Systemy nie zmigrowane do chmury tymczasowej:
  1. System Business Intelligence (BI)
 
  •  
Należy wykonać kopię zapasową bazy SQL oraz wszystkich maszyn wirtualnych obsługujących usługę.
Zamawiający dopuszcza brak dostępu do usługi łącznie przez okres max. 5 dni.
 
  1. Mini obiegi dokumentów (25 sztuk)
  2.  
Należy wykonać kopię zapasową bazy SQL oraz wszystkich maszyn wirtualnych obsługujących usługę.
Zamawiający dopuszcza sytuację niedostępności usługi wyłącznie przez okres weekendu (tj. sobota i niedziela) oraz w dni robocze poza godzinami pracy JST.
 
  1. System eSerwis
Zamawiający dopuszcza brak dostępu do usługi łącznie przez okres max. 5 dni.
  1. Pozostałe serwery developerskie.
Zamawiający dopuszcza brak dostępu do usługi łącznie przez okres max. 5 dni.
  1. Serwery domeny.
Zamawiający dopuszcza sytuację niedostępności usługi wyłącznie przez okres weekendu (tj. sobota i niedziela) oraz w dni robocze poza godzinami pracy JST.
Uwaga:
Uzgodnienie terminu, backup danych oraz zapewnienie nośników i oprogramowania do Backupu danych leży po stronie Wykonawcy.

Akapit nr - brak tytułu

  1. ETAP: przeniesienie istniejących urządzeń fizycznych do Nowego Data Center:
  1. Demontaż urządzeń w terminie uzgodnionym z Administratorem Nowego Data Center oraz Zamawiającym:
 
Uwaga:
Uzgodnienie terminu, demontaż urządzeń leży po stronie Wykonawcy. Przekazanie urządzeń nastąpi po podpisaniu protokołu przekazania przez Strony: Zamawiający, Administrator Nowego Data Center, Wykonawca. Zamawiający zaleca, aby prace odbywały się w godzinach pracy Zamawiającego.
Wykaz istniejących urządzeń Zamawiającego:

Akapit nr - brak tytułu

Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-01)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-02)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-03)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-04)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-05)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-06)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-07)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-08)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-09)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-10)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-11)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-12)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-13)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-14)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-15)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-16)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-17)
Blade Fujitsu PY BX924 S2 (ziel-dc-srv-18)
Macierz NETAPP FAS2040-R5 (ziel-dc-mdy-01)
Urządzenia HSM
Urządzenia HSM
Switch 10GB
Switch 10GB
Switch FC 8GB
Switch FC 8GB
Obudowa Blade Unit
Szafa 42 U
 
« powrót do poprzedniej strony