Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zezwolenie na zbieranie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych ze względów bezpieczeństwa lub w celu zapewnienia ciągłości odbioru
Wydział: Departament Środowiska
Ogłoszono dnia: 2018-02-13 10:46:32
Termin załatwienia
Nie później niż w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia kompletnej dokumentacji, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Osoba kontaktowa
Lucjan Wygnaniec
Miejsce załatwienia
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Departament Środowiska
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
lub osobiście w Kancelarii Ogólnej - parter, pokój 59 (przy wejściu głównym do Urzędu).
Telefon kontaktowy
(068) 45-65-215
Adres e-mail
sekretariat.dsr@lubuskie.pl
Sposób załatwienia
Marszałek województwa wydaje decyzję administracyjną zezwalajacą lub odmawiającą zbierania zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych ze względów bezpieczeństwa lub w celu zapewnienia ciągłości odbioru.
Miejsce odbioru
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Departament Środowiska
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
Wymagane Dokumenty
Zezwolenie na zbieranie odpadów wydaje się na wniosek posiadacza odpadów. Pisemny wniosek zawiera:
1) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
2) wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do zbierania;
3) oznaczenie miejsca zbierania odpadów;
4) wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
5) szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów;
6) przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;
7) oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów;
8) opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
9) opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;
10) informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.
Czas realizacji
Nie później niż w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia kompletnej dokumentacji, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Opłaty
616,00 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów
17,00 zł - opłata skarbowa w przypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty skarbowe należy wnieść z chwilą powstania obowiązku ich zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów, na rachunek bankowy Urzędu Miasta Zielona Góra:
PKO BP S.A. nr 83 1020 5402 0000 0002 0248 5258
z adnotacją jakich czynności dotyczy.
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo odwołania do Ministra Środowiska, za pośrednictwem Marszałka Województwa Lubuskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
Zezwolenie na zbieranie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych ze względów bezpieczeństwa lub w celu zapewnienia ciągłości odbioru może być wydane na okres nie dłuższy niż rok.
Zakaźne odpady medyczne: 18 01 02*, 18 01 03* 18 01 80* i 18 01 82*.
Zakaźne odpady weterynaryjne: 18 02 02*.
Wskazane powyżej odpady zgodnie z art. 95 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.) unieszkodliwia się przez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych.
Jeżeli zakaźne odpady medyczne lub zakaźne odpady weterynaryjne powstają w wyniku świadczenia usług medycznych lub weterynaryjnych na wezwanie podmiot odpowiedzilany za ich wytworzenie jest obowiązany do bezzwłocznego dostarczenia odpadów do przystosowanych do tego celu pomieszczeń spełniających wymagania w zakresie magazynowania takich odpadów.
Podstawa prawna
Art. 23 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.);
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1975);
Rozporządenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923 z późn, zm.);
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257).
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Marszałkowski |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Artur Malec - Dyrektor Departamentu Środowiska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2018-02-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Lucjan Wygnaniec |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2018-02-13 10:00:49 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Artur Malec - Dyrektor Departamentu Środowiska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2018-02-13 10:46:32 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Artur Malec - Dyrektor Departamentu Środowiska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2018-02-13 10:46:32 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2125 raz(y) |