ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: - Wpis do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowychDrukuj informacjęSprawa: - Wpis do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych

Szczegóły informacji

- Wpis do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział ds. Posiedzeń Zarządu (Departament Organizacyjno-Prawny)

Ogłoszono dnia: 2015-08-27 15:01:58

Termin załatwienia

Wnioski o dokonanie wpisu do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych są załatwiane w terminie 7 dni od daty wpływu, zgodnie z art. 67 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Osoba kontaktowa

Maria Inglot

Miejsce załatwienia

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
- z dopiskiem "dotyczy wpisu do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych" lub osobiście w Kancelarii Ogólnej - parter, pokój 59 (przy wejściu głównym do Urzędu).

Telefon kontaktowy

(68) 45-65-489

Adres e-mail

sekretariat.dp@lubuskie.pl

Wymagane Dokumenty

I. Pisemny wniosek zawierający następujące dane:
 
1) firmę przedsiębiorcy oraz jej siedzibę i adres;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców;
3) numer identyfikacji podatkowe (NIP);
4) imiona i nazwiska osób uprawnionych do reprezentowania przedsiębiorcy;
5) określenie zakresu działalności, która ma być objęta wpisem;
6) określenie miejsca lub miejsc, w których będzie wykonywana działalność objęta wpisem i daty jej rozpoczęcia;
7) oświadczenie, że przedsiębiorca w dniu złożenia wniosku:
  • nie ma zaległości podatkowych,
  • nie ma zaległości w zakresie zobowiązań wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
  • nie figuruje w rejestrze dłużników niewypłacalnych Krajowego Rejestru Sądowego.

II. Wraz z wnioskiem o wpis należy złożyć oświadczenie o treści:
 
" Oświadczam, że:
 
1. Dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych są kompletne i zgodne z prawdą;
2. Znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym okresie przechowywania, określone w rozdziale 4a ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach"
 
Oświadczenie powinno również zawierać:
 
1) Firmę przedsiębiorcy oraz jej siedzibę i adres;
2) Oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3) Podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
 
III. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokosci 616 zł.
 

Czas realizacji

Wpisu do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych dokonuje się w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze (natomiast w przypadku wezwania do uzupełnienia braków formalnych, czas ten liczy się od momentu uzupełnienia wniosku).

Opłaty

Stosownie do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej. Wysokość opłaty skarbowej wynosi 616 zł, zgodnie z częścią I, ust. 36, pkt 10 załącznika do ww. ustawy.
 
Wpłat należy dokonywać gotówką w kasie Urzędu Miasta w Zielonej Górze, ul. Podgórna 22 lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nr: 83 1020 5402 0000 0002 0248 5258, tytułem: wpis do rejestru przechowawców akt osobowych
i płacowych.

Tryb odwoławczy

Odmowa wpisu przedsiębiorcy do "Rejestru" następuje w formie decyzji administracyjnej, dlatego też, stronie przysługuje odwołanie za pośrednictwem Marszałka Województwa Lubuskiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji - zgodnie z art. 129 § 1 i § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, w związku z art. 46 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa.

Uwagi

  1. Przedsiębiorcy wpisanemu do rejestru jest wydawane zaświadczenie o wpisie zawierające:  firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres; zakres działalności gospodarczej objętej wpisem; miejsce wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem; datę rozpoczęcia działalności gospodarczej.
  2. Działalność, o której mowa w ust. 1 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, może być wykonywana tylko przez przedsiębiorcę będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej.
  3. Warunkami wykonywania działalności, w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym okresie przechowywania, są w szczególności: posiadanie przez przedsiębiorcę bazy organizacyjno-technicznej zapewniającej warunki przechowywania dokumentacji określone w art. 51n ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz właściwe warunki jej udostępniania, posiadanie przez przedsiębiorcę regulaminu usług, które będą świadczone w ramach działalności objętej wpisem, zatrudnianie przez przedsiębiorcę do wykonywania czynności związanych z obsługą dokumentacji osoby posiadającej specjalistyczne wykształcenie i praktykę zawodową, w skład zarządu przedsiębiorcy nie mogą wchodzić osoby, które były karane za przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów lub mieniu.
  4. Uprawnienia wynikające z wpisu do rejestru: są niezbywalne; spółki przejmowanej albo którejkolwiek ze spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki, a także spółki podlegającej podziałowi, nie przechodzą na spółkę przejmującą lub nowo zawiązaną; spółdzielni pracy podlegającej podziałowi lub połączeniu z inną spółdzielnią, nie przechodzą na spółdzielnie powstałe w wyniku podziału lub połączenia.
 

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2015 r., poz. 1446).
2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2015 r., poz. 584 z późn. zm.).
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.).
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783).
5. Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 15 lutego 2005 r. w sprawie warunków przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców (Dz. U. Nr 32, poz. 284).
6. Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia rodzaju wykształcenia uznanego za specjalistyczne oraz dokumentów potwierdzających posiadanie praktyki zawodowej, wymaganych od osób wykonujących niektóre czynności związane z dokumentacją osobową i płacową pracodawców (Dz. U. Nr 68, poz. 596).
7. Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 10 lutego 2005 r. w sprawie określenia maksymalnej wysokości opłat za sporządzenie odpisu lub kopii dokumentacji o czasowym okresie przechowywania (Dz. U. Nr 28, poz. 240).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony